کاشت ۱۴ میلیون درخت در استان قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: قرار است طی چهار سال ۱۴ میلیون اصله درخت در استان قزوین کاشته شود و سهم سالانه برای استان سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن قاسم‌زاده ظهر امروز -پنج‌شنبه دوم آذر- در همایش طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال طی سال اول طرح مردمی یک میلیارد اصله نهال در کشور بر طبق تعهد در این استان انجام می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ابلاغی تعیین شده قرار است طی ۴ سال ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شود که سهم سالانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار اصله است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین با بیان اینکه قرار است طی چهار سال ۱۴ میلیون اصله درخت در استان قزوین در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور کاشته شود، خاطرنشان کرد: بنابراین سهم سالانه برای استان سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله است.

قاسم‌زاده ادامه داد: اولین پویش منابع طبیعی استان برای کاشت نهال در استان آغاز شده ولی به طور رسمی در ۱۱ اسفند ماه سال جاری در سد نهب نهال‌کاری و درختکاری انجام خواهد شد.

وی گفت: نهضت مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در مدت چهار سال برای جنگل کاری در دوره تنفس جنگل بسیار با ارزش است و اهمیت زیادی برای حفظ اکوسیستم، حفاظت خاک، جلوگیری از ریزگردها و نجات اقلیم خشک دارد.

کد خبر 706525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.