افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و درمان سرطان بانوان جنوب شرق کشور در زاهدان

نخستین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان جنوب شرق با حضور شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _پنجشنبه دوم آذر_ نخستین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان جنوب شرق با حضور شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، زهرا شیخی عضو فراکسیون سلامت مجلس شورای اسلامی و استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان افتتاح شد.

علی مطلق، مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان کشور در این مراسم اظهار کرد: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین بانوان است و هر دو دقیقه یک زن به این بیماری مبتلا می‌شود. تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مؤثر است اما باید برای پیشگیری از بیماری برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی افزود: در کشورهای دیگر بیش از نود درصد بعد از ابتلاء به بیماری درمان شده و بهبود پیدا می‌کنند.

مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان کشور خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این شبکه توسعه یافته و تا پایان سال در پنج یا ۶ استان دیگر نیز راه‌اندازی شود.

عباس صفدری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این مرکز خدماتی از جمله سونوگرافی، ماموگرافی، تراکم مغز استخوان و غربالگری رایگان سرطان بانوان ارائه خواهد شد و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و نهاد مقدس فرهنگی در حوزه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی است و در سطح استان طی سالیان اخیر در عرصه پژوهش و فناوری اقدامات خوبی را به تناسب نیاز استان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: کلینیک دندانپزشکی این مرکز مدتی قبل با ۲۰ دستگاه یونیت فعال شده، که در مراکز دندانپزشکی غیردولتی استان می‌توان گفت بی‌نظیر است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تعرفه این مرکز عمومی و خیلی پایین‌تر از تعرفه مراکز خصوصی است، مراجعات مردم نیز در بخش دندانپزشکی بسیار زیاد است، در بخشی که امروز افتتاح می‌شود مقرر شده خدمات با تعرفه عمومی ارائه شود و با نیازسنجی‌هایی که شده خدمات وسیع‌تر و بروزی را برای مردم این استان پهناور و مرزداران کشور ارائه خواهیم داد.

صفدری گفت: تلاش داریم در حوزه گیاهان یک مرکز رشد واحدهای فناور را فعال کنیم که در حوزه طب سنتی و مسائل مرتبط با گیاهان دارویی فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی، یک مرکز آزمون استخدامی با مجوز سازمان امور اداری راه‌اندازی شده است و برای جذب نیروهای بیمارستان خصوصی پارس زاهدان که بیش از ۳۰۰ نفر نیاز داشت هفت هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و برگزاری سایر آزمون‌ها نیز در این مرکز انجام می‌شود.

کد خبر 706473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.