رونق طرح جهش تولید در استان گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال طرح جهش تولید در حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی می‌شود در حالی که این طرح سال گذشته در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شد.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان، اظهار کرد: طرح جهش تولید در استان با استقبال خوب کشاورزان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در سطح دیمزارهای استان کشت مستقیم روند افزایشی داشته است، افزود: این طرح سال گذشته در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه امسال طرح جهش تولید در حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: این طرح بیشتر محصولات پاییزه و دیم استان را تحت پوشش قرار داده است.

برزعلی ادامه داد: در این طرح موضوعات اثربخش آموزشی توسط کارشناسان بخش خصوصی و دولتی اجرا می‌شود، ضمن اینکه زارعان در این طرح قادر به استفاده از مزایای پوشش بیمه‌ای خواهند بود.

وی اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها، حدود ۴۰ درصد تخفیف بیمه‌ای و تسهیلات چهار درصدی با بازپرداخت هفت ساله را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ۲۵۹ کارشناسان کشاورزی در کنار زارعان این طرح هستند.

کد خبر 706452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.