بیانیه فیفا در خصوص حواشی بازی برزیل و آرژانتین

رئیس فیفا، با انتشار بیانیه‌ای به حواشی بازی دو تیم ملی فوتبال برزیل و آرژانتین واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم ملی فوتبال برزیل و آرژانتین بامداد چهارشنبه یکم آذر، بازی هفته ششم مقدماتی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی را برگزار کردند و آلبی سلسته با تک‌گل دقیقه ۶۳ نیکلاس اوتامندی بازی را برد.

قبل از شروع رقابت، روی سکوهای ماراکانا، هواداران دو تیم درگیر شدند و پلیس برزیل هواداران آرژانتینی را کتک زد. همین موضوع سبب شد تا لیونل مسی تیم را بیرون بیاورد و اعلام کند به دلیل بد رفتاری پلیس با مردم کشورش، حاضر به بازی نیستند.

البته پس از صحبت مسئولان و آرام شدن اوضاع، آن‌ها به زمین برگشتند تا بازی را انجام دهند و پیروز هم شدند، هرچند که حواشی آن دیدار، هنوز هم نقل محافل ورزشی است. حالا هم جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا به‌طور شخصی به موضوع رسیدگی می‌کند و با ارسال بیانیه‌ای، به آن واکنش نشان داده است.

بیانیه جیو اینفانتیو، رئیس فیفا پس از اتفاقات بازی برزیل و آرژانتین به شرح زیر است:

«خشونت در فوتبال، چه در داخل و چه خارج از زمین بازی، کاملاً غیرقابل قبول است. این نوع رویدادها، مانند آنچه در بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال بین برزیل و آرژانتین در ورزشگاه ماراکانا رخ داد، در ورزش ما و جامعه ما غیرقابل قبول است. بدون استثنا، همه بازیکنان، هواداران، کارکنان و مدیران برای بازی کردن و لذت بردن از فوتبال باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند و من از مقامات مربوطه می‌خواهم که این موضوع را در سطح جهانی رعایت کنند.»

کد خبر 706424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.