امکان معطل ماندن پروژه‌های درون‌شهری وجود ندارد

معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: پروژه‌های درون‌شهری به امور روزمره شهروندان مرتبط است و امکان معطل ماندن و تعطیلی آن‌ها ممکن نیست؛ بنابراین باید در اسرع وقت نسبت به جابه‌جایی تاسیسات اقدام شود و لازم است نقدینگی این پروژه‌ها تامین شود.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه سی‌وچهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه هر سال شرح وظایف سازمان شهرداری‌ها افزایش پیدا می‌کند، منابع درآمدی این سازمان کارگشا است، اما با توجه به رکود درآمدی که در شهرها اتفاق می‌افتد درآمد نقدی شهرداری‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و تبدیل درآمد غیرنقدی به نقدی برای شهرداری‌ها افت هزینه دارد؛ بنابراین لازم است اختیارات شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه پیدا کند.

وی افزود: شهر قم یکی از کلان‌شهرهای ایران است و از موضوع کاهش درآمدها مستثنی نیست که به‌طور قطع شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری با ارتباط مستقیمی که با نمایندگان مجلس دارند تمام مشکلات شهر را انتقال می‌دهد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم خاطرنشان کرد: در این نشست تقاضا کردیم یک‌سری موارد قانونی که بر عهده شهرداری‌ها نیست و در تبصره ماده ۲ قانون درآمدهای پایدار نیز مصوب شده است، توسط دستگاه‌ها و شرکت‌های زیربنایی عملیاتی شود، اما در این خصوص اقدامی انجام نشده است و ضرورت رسیدگی وجود دارد.

حلوایی‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه‌های درون‌شهری به امور روزمره شهروندان مرتبط است، امکان معطل ماندن و تعطیلی این پروژه ممکن نیست؛ بنابراین باید در اسرع وقت نسبت به جابه‌جایی تأسیسات اقدام شود و لازم است نقدینگی این پروژه‌ها تأمین شود.

وی گفت: احداث تقاطع‌ها، بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و پیاده‌راه‌ها جزو وظایف ذاتی شهرداری و هزینه جاری و نگهداری این پروژه‌ها بر عهده شهرداری است و دولت باید به‌صورت ویژه به کلان‌شهرها کمک کند.

کد خبر 706418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.