ایجاد زیرساخت‌های تامین روشنایی بوستان‌های سطح شهر قزوین

شهردار قزوین از اجرای پروژه روشنایی بوستان دهخدا پس از ۱۰ سال خبر داد و گفت: پروژه ایجاد زیرساخت‌ها و تامین روشنایی بوستان‌های سطح شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از نصب گاردریل در جاده امیرآباد منطقه سه شهری خبر داد و اظهار کرد: عملیات نصب گاردریل در جاده امیرآباد به درخواست شهرداری منطقه سه با هدف افزایش ایمنی تردد خودروهای عبوری و جلوگیری از واژگونی احتمالی وسایل نقلیه و رفع نقاط حادثه‌خیز اجرا شد.

وی از اجرای پروژه روشنایی بوستان دهخدا پس از ۱۰ سال خبر داد و افزود: پروژه ایجاد زیرساخت‌های تأمین روشنایی بوستان دهخدا با پیش‌بینی نصب ۸۸ پایه چراغ سه‌شعله آغاز شد.

شهردار قزوین ادامه داد: به دلیل نبود شبکه روشنایی مستقل در دهخدا، روشنایی این بوستان طی سال‌های گذشته از طریق پایه چراغ‌های خیابانی اطراف بوستان و تعداد محدودی پایه چراغ کوتاه تأمین می‌شد.

صباغی از تکمیل عملیات آسفالت خیابان محمدیه حدفاصل خیابان آیت الله کاشانی تا تقاطع خیابان شهدا در منطقه یک شهری به مساحت ۵۱ هزار متر مربع با استفاده از هزار و ۶۷۳ تن آسفالت خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات آسفالت خیابان بلاغی با استفاده از ۱۹۹ تن آسفالت به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در عملیات آسفالت خیابان‌های محمدیه و بلاغی شش هزار و ۳۳۰ کیلوگرم قیر مصرف شده است، تصریح کرد: بهسازی و به‌روزرسانی کابل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع بازار توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با هدف بهبود ایمنی عبور و مرور و به صفر رساندن اختلالات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی انجام شد.

شهردار قزوین از اتمام عملیات ساختمان مرکز ناحیه امام‌زاده علی (ع) منطقه یک شهرداری خبر داد و گفت: این ساختمان به مساحت حدود ۱۲۰ متر مربع در یک طبقه همراه با محوطه و اتاق‌هایی برای کارشناسان، سالن جلسات و اتاق مدیریت، سرویس بهداشتی، آسانسور و رمپ در قسمت ورودی با هدف بهره‌برداری مناسب گروه‌های مختلف مردم احداث شده است.

صباغی با اشاره به عملکرد واحد شهرسازی شهرداری منطقه چهار شهری در ماه آبان‌، افزود: به‌منظور اطمینان از ساخت‌وساز قانونی منطبق با مشخصات فنی و رعایت اصول شهرسازی و ضوابط آن، ۲۲ پروانه ساختمانی، ۱۲ مورد دستور تهیه نقشه و ۱۵ مجوز پایان کار، ۴۶۴ مورد ثبت درخواست و ۱۴۰ پاسخ استعلام در منطقه چهار صادر شد.

وی اظهار کرد: اجرای هر نوع عملیات ساختمانی از جمله احداث بنا ملزم به دریافت پروانه ساختمانی از جانب شهرداری است؛ بنابراین ساخت‌وساز بدون مجوز یا مغایر با مفاد پروانه سبب ارجاع موضوع به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می‌شود.

کد خبر 706405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.