۱۱ ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو ۲۰۲۴ دعوت نمی‌شوند!

سرمربی انگلیس برای انتخاب نفرات اصلی تیمش جهت حضور در یورو ۲۰۲۴ با مشکل مواجه است و برخی بازیکنان برجسته، احتمالاً فرصت حضور در تورنمنت آلمان را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به‌یقین به جز فرانسه، هیچ تیمی نمی‌تواند در یورو ۲۰۲۴ برای کسب عنوان قهرمانی، با انگلیس رقابت کند. کمی ضعف در برخی خطوط سه‌شیرها به چشم می‌خورد که مهم‌ترین آنها خط میانی است، اما در برخی پست‌ها گرت ساوتگیت دو یا حتی سه گزینه در سطح جهانی برای انتخاب دارد.

این می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد، در حالی که نسل فعلی بازیکنان انگلیس پس از دیوید بکهام و وین رونی، با ستعدادترین بازیکنان هستند، هر بار که ساوتگیت می‌خواهد ترکیب انتخاب کند، برخی ستاره‌های برجسته، فرصت فیکس شدن را از دست خواهند داد.

حتی با وجود مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان ثابت، برخی تماشاگران همچنان از اینکه بازیکنان مورد علاقه‌شان در بازی مقابل مقدونیه شمالی و مالت به میدان نرفتند، ناراضی بودند.

حالا که مرحله مقدماتی به پایان رسیده است، تا آغاز یورو ۲۰۲۴، بحث‌ها طی هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه خواهند داشت. در ادامه، رسانه GOAL نگاهی به این موضوع دارد که کدام بازیکنان باید نگران عدم حضور در تورنمنت آلمان باشند.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

دروازه‌بان: نیک پوپ (نیوکاسل)

رفتار اخیر ساوتگیت با پوپ، کمی عجیب بوده است. می‌توان تصور کرد که انتقال به نیوکاسل و بازی در لیگ‌قهرمانان تنها عامل مهم برای او بوده که باعث شده است کنار جردن پیکفرورد در تیم ملی قرار بگیرد.

با این حال، پوپ در حال حاضر از ماه مارس گذشته، به اردوی سه‌شیرها دعوت نشده است. رقیب دیگر او، سام جانستون از کریستال پالاس، ممکن است به‌طور مرتب برای تیمش بازی کند، اما او هم فصل سختی را پشت سر می‌گذارد.

با این وجود، به نظر می‌رسد نیک پوپ شانس خیلی کمی برای سفر به آلمان داشته باشد.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

دفاع راست: ریس جیمز (چلسی)

از نظر توانایی همه‌جانبه، جیمز احتمالاً بهترین دفاع راستی است که ساوتگیت در اختیار دارد، اما این تمام ماجرا نیست. ظاهراً کاپیتان چلسی با نرفتن به آخرین اردوی تیم، به دلیل نداشتن آمادگی جسمانی، سرمربی خود را عصبانی کرد.

ساوتگیت گفت: «استعدادهای زیادی مثل جیمز پیش روی ما هستند و این برایش یک خطر است. این بازیکن فقط یک شانس دیگر برای دعوت شدن (قبل از یورو) دارد، بنابراین او هم این را می‌داند. ما به آنچه که جیمز می‌تواند انجام دهد اعتقاد داریم.»

با وجود رقابت شدید در پست دفاع راست، این چیزی نیست که جیمز بخواهد بشنود، حتی اگر در شب تساوی پرگل چلسی مقابل منچسترسیتی عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه داده باشد.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

دفاع وسط: بن وایت (آرسنال)

ساوتگیت در پاسخ به این سوال که آیا وایت برای تیم مناسب است یا خیر، گفت: «من فکر می‌کنم این‌طور باشد.» اینکه او ظاهراً حتی به دعوت از ستاره آرسنال فکر نکرده بود، نشان می‌دهد که چقدر بعید است که وایت تابستان سال آینده با سه‌شیرها راهی آلمان شود.

ساوت گیت گفت: «بن وایت برای آرسنال بسیار خوب عمل کرده است. او مشخصات متفاوتی از مدافع کناری دارد. این مرد، بیشتر یک مدافع میانی است که در دفاع کناری بازی می‌کند. و بدیهی است که نمایش خوبی برای باشگاهش انجام می‌دهد، اما از نظر من، مدافع آرسنال از نفرات دیگر لیست تیم ملی، عقب است.»

ساوتگیت به‌طور علنی تاکید کرده که پس از خروج وایت از لیست تیم برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ به دلایل شخصی، اختلافی بین این دو وجود نداشته است، اما تا زمانی که او عضوی از توپچی‌ها باشد و به تیم‌ملی دعوت نشود، این شایعات فروکش نمی‌کند.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

دفاع وسط: فیکایو توموری (آث میلان)

پس از سال‌ها غفلت، توموری شدیداً اعتماد ساوت گیت را طی چند فیفادی گذشته، به دست آورده است، اما با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی انگلیس علاقه خاصی به هری مگوایر دارد و جان استونز هم مهره ثابت است، بعید به نظر می‌رسد که او به ترکیب اصلی راه پیدا کند.

در واقع، او حتی ممکن است بسته به اینکه چند ماه آینده چگونه بازی کند، از ترکیب خارج شود. ازری کونسا، لوی کول‌ویل، لوئیس دانک و مارک گوهی، تنها برخی از افراد دیگر برای پست دفاع میانی هستند و تاریخ ممکن است نشان دهد که اگر کسی قرار است کنار گذاشته شود، آن شخص توموری است.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

دفاع چپ: بن چیلول و لوک شاو (چلسی و منچستریونایتد)

نفرات فیکس و ذخیره دفاع چپ انگلیس در چند ماه آینده بسیار واضح‌تر خواهد شد. در حال حاضر، دو مهره اصلی مثل چیلول و شاو هر دو برای مدتی مصدوم بوده‌اند و به‌تازگی کایران تریپیر و کول‌ویل جای آن‌ها را پر کرده‌اند.

مسئله چیلول و شاو این است که ساوتگیت می‌تواند تنها یک فرد متخصص را برای این پست انتخاب کند، زیرا تعداد بازیکنان برای تورنمنت یورو باید ۲۳ نفر باشد.

در حالی که تریپیر و کول‌ویل می‌توانند در چندین پست خط دفاعی بازی کنند، زوج فوق‌الذکر، مدافعان چپ هستند. اگرچه ممکن است فضایی برای هر دوی آن‌ها وجود نداشته باشد، مگر اینکه پس از بازگشت به فرم خوب خود، نمایش فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

هافبک وسط: جیمز وارد پروس (وستهام)

در طول مدت حضور وارد پروس در ساوتهمپتون، سرمربی تیم ملی انگلیس بارها او را انتخاب کرد، اما با رفتن از ورزشگاه سنت‌مری به وستهم، هافبک انگلیسی از تیم کنار گذاشته شد.

وارد پروس در شرق لندن شروعی عالی داشته است. او در این فصل ۱۰ پاس گل برای چکش‌ها به ثبت رسانده است. باید دید ساوتگیت درمورد او چه تصمیمی می‌گیرد.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

هافبک وسط: میسون مانت (منچستریونایتد)

برای مدت طولانی، مانت یکی از قابل اعتمادترین بازیکنان ساوت‌گیت بود. حتی در میان انتقادهای شدید به دلیل عدم عملکرد تهاجمی او، سرمربی انگلیسی کنار مرد خود ایستاد و تا به حال این‌طور بوده است.

مانت در طول یک سال گذشته یا بیشتر، دوران سختی را در سطح باشگاهی پشت سر گذاشته است، ابتدا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ با چلسی عملکرد بدی داشت، حالا هم که به اولترافورد رفته اوضاع خوبی ندارد.

با این وجود، سخت است که او به‌زودی بتواند سی‌وششمین بازی ملی خود را انجام دهد.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

هافبک تهاجمی: ابرچی ای زه (کریستال پالاس)

ای زه، یکی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان لیگ‌برتر است، بسیار چابک و ماهر در هر دو پا است، توانایی او در رد شدن از بازیکنان حریف زبانزد است، این پدیده، اخیراً توجه ساوت‌گیت را به خود جلب کرده است، او حتی دو بار به ملی دعوت شده، اما نیمکت‌نشین بوده است‌.

با این حال، در درازمدت، ایز، ممکن است برای حفظ جایگاه خود تلاش کند. جیمز مدیسون هنوز آماده بازگشت نیست، در حالی که رحیم استرلینگ نیز به دنبال فرصت می‌گردد. مشکلات مصدومیتی او نیز یک مشکل بوده است، به این معنی که مرد سابق باشگاه کوئینز پارک رنجرز اگر بخواهد در اولین تورنمنت بزرگ خود حضور داشته باشد، باید حتی بیشتر از آنچه در وررشگاه سلهرست پارک درخشیده است، کادر فنی انگلیس را تحت تأثیر قرار دهد.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

وینگر راست: کول پالمر (چلسی)

تصمیم پالمر برای ترک منچسترسیتی برای پیوستن به چلسی مائوریسیو پوچتینو در تابستان، مورد تمسخر قرار گرفت، اما تاکنون ثابت شده که این، یک انتقال فوق‌العاده بوده است. این مهاجم، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان آبی‌ها ظاهر شده و نمایش خوبی هم برابر منچسترسیتی داشت و از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده بود.

نمایش‌های پالمر همچنین توجه کادر فنی انگلیس را به خود جلب کرده است، با انبوهی از مصدومیت‌ها، او برای ماندن در افکار ساوتگیت، باید به فرم خوب خود ادامه دهد. با این حال، کمتر کسی می‌توانست تصور کند که چند ماه تا آغاز یورو ۲۰۲۴، چنین پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

مهاجم: ایوان تونی (برنتفورد)

تونی، پس از محرومیت ۸ ماهه خود به دلیل جرایم شرط‌بندی، زمان بازگشتش به میادین، نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، اتفاقی که شانس او را برای قرارگیری در لیست انگلیس برای یورو با خطر جدی مواجه کرده است.

هیچ جانشین خوبی برای هری کین در ترکیب تیم انگلیس وجود ندارد و ساوتگیت باید تونی را با خود به آلمان ببرد، اگرچه او دیگر هرگز نباید سمت شرط‌بندی برود. کالوم ویلسون و اولی واتکینز هم دیگر نفراتی هستند که سرمربی انگلیسی می‌تواند روی آنها حساب باز کند.

بسیاری از شرایط به تیم جدید ایوان تونی بستگی دارد؛ اگر او انتقال به آرسنال و چلسی را تکمیل کند و بدرخشد، به‌یقین ساوتگیت نمی‌تواند او را نادیده بگیرد.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

وینگر چپ: رحیم استرلینگ (چلسی)

استرلینگ از زمان پایان جام جهانی ۲۰۲۲ در ترکیب تیم ملی انگلیس قرار نگرفته است. این اتفاق به‌شدت قابل توجه بوده، به‌خصوص که ساوتگیت پیش‌تر بسیار به او علاقه‌مند بوده است. این مهاجم به‌تازگی در فرم خوبی به سر می‌برد و در مقابل تیم سابقش (سیتی) درخشان بازی کرد.

ساوت گیت گفته است: «درها صددرصد به روی او باز است، نه تنها برای رحیم، بلکه برای همه، این‌گونه خواهد بود. نیازی نیست که در مورد کیفیت یا شخصیت او صحبت کنیم.»

اگر او به فرم فعلی خود ادامه دهد، ساوتگیت باید از تصمیم خود مبنی بر اعتماد نکردن به چنین بازیکنی عقب‌نشینی کند.

یازده ستاره انگلیسی که احتمالا به یورو 2024 دعوت نمی‌شوند!

نکات مهم

ساوت‌گیت نیز مشکلات زیادی برای انتخاب نفرات تیمش دارد. پس از ماه‌ها مصدومیت، دومینیک کالورت-لوین ممکن است با درخشیدن برای اورتون، نظر سرمربی سه‌شیرها را جلب کند.

او تنها فرد انگلیسی نیست که در گودیسون پارک می‌درخشد. جراد برانتویت، که هنوز ۲۱ سال دارد، برای مردان دایچ بسیار خوب بوده است. او احتمالاً فقط با جدایی ساوتگیت، به تیم ملی دعوت خواهد شد.

در همین حال، روبن لوفتوس چیک، آخرین ستاره در حال محو لیگ‌برتر است که از بازیابی فرم خوب و درخشش در سری‌آ لذت می‌برد؛ هافبک سابق چلسی یکی از مهم‌ترین عناصر ترکیب میلان بوده است و ساوتگیت می‌تواند روی او حساب کند.

جو ویلاک همچنین ممکن است از اینکه دائم توسط ساوت‌گیت نادیده گرفته می‌شود، ناراحت باشد، در حالی که کرتیس جونز از لیورپول یکی دیگر از ستاره‌های فراموش شده است.

کد خبر 706394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.