متولیان مساجد زمینه ساز رشد نسل جدید شوند

فرماندار تیران و کرون گفت: متولیان مساجد با رویکرد جدید جوان پسند زمینه ساز رشد نسل جدید از این مراکز دینی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی محمدی کیا شامگاه _چهارشنبه یکم آذرماه_ در گردهمایی هیأت امنا، روحانیون و فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرستان‌های تیران و کرون و نجف آباد در محل آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) منطقه کوهان تیران اظهار کرد: مساجد در توسعه و آبادانی محله‌های شهری و روستایی نقش مهمی دارند و امکان رشد و پیشرفت نوجوانان را خلق می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مراکز دینی در تیران و کرون به رشد فرهنگی، علمی، مهارتی و اجتماعی جوانان و نوجوانان کمک کرده‌اند، افزود: متولیان مساجد با رویکرد جدید جوان پسند زمینه ساز رشد نسل جدید از این مراکز دینی بشوند.

فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: نوع نگرش، ایجاد بسترهای جذاب، فرصت سازی برای مسئولیت پذیری و نگاه به نیازهای هر محله می‌تواند در جذب به مسجد مؤثر باشد که نیازمند همدلی، نواندیشی و تغییر روش از اداره سنتی این مراکز است.

وی با اشاره به کارکردهای مساجد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خاطرنشان کرد: علاوه بر جایگاه معنوی و مذهبی این مراکز دینی، کارکردهای اجتماعی آن در گره گشایی از مشکلات و توسعه و آبادانی شهر و روستا مؤثر است.

محمدی کیا با بیان اینکه دستگاه‌های اداری این منطقه از ظرفیت مساجد برای آموزش و ارائه خدمات استفاده می‌کنند، تصریح کرد: شوراهای اداری شهری و روستایی در محل مساجد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در جلسات شورای اداری روستاها و شهرها مسئولان دستگاه‌های مختلف دولتی با حضور در مسجد به سوالات و دغدغه‌های مردم پاسخ می‌دهند و تصمیم سازی ها در این مراکز صورت می‌گیرد.

ارائه خدمات دستگاه‌های فرهنگی از مساجد

حجت الاسلام محمد بی راوند پژوهشگر و نویسنده کتاب در بخشی از این همایش با بررسی کارکردهای مسجد و نیازهای محلات شهری و روستایی اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی ارائه خدمات خود را از مساجد آغاز و در سطح شهر و روستا توسعه بدهند.

وی افزود: ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با محوریت مسجد محله در دستیابی به آبادانی و رشد مناطق مختلف مؤثر خواهد بود و این مراکز دینی را محوری مهمترین اتفاقات قرار می‌دهد.

پژوهشگر و نویسنده کتاب با بیان اینکه مساجد محلی برای مهمترین اجتماعات باید باشند، تصریح کرد: اجرای طرح‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی می‌تواند در محیط‌های پیرامونی مسجد باشد و بسیاری از فعالیت‌های ورزشی در این مراکز انجام گیرد.

حجت الاسلام بی راوند به نشاط اجتماعی مورد نیاز جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: مسجد هر محله می‌تواند در این خصوص برنامه مشخصی را ارائه و متناسب با نیاز و جایگاه دینی برنامه ارائه بدهند.

وی تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد را رویکرد مناسب در احیا کارکردهای این پایگاه دینی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اداری و ارائه خدمات اجتماعی در این مراکز برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

کد خبر 706389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.