۴ شهر گیلان به فیبر نوری تجهیز می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چهار شهر بزرگ گیلان باید تا ۱۰ روز آینده قراردادهای مربوط به تحت پوشش قرار گرفتن به شبکه فیبرنوری را نهایی کنند و تا پایان سال کار را به اتمام برسانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، میثم عابدی امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در نشست تبیین توسعه زیرساخت فیبرنوری گیلان با حضور استاندار گیلان، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی استان و نیز ارتباط تصویری فرمانداران، با بیان اینکه توسعه فیبر نوری ضرورتی انکارناپذیر است، اظهار کرد: چهار شهر بزرگ گیلان شامل لاهیجان، رودسر، لنگرود و بندرانزلی بعد از رشت باید تا پایان سال جاری تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گیرد.

وی افزود: این چهار شهر باید تا ۱۰ روز آینده قراردادهای مربوط به تحت پوشش قرار گرفتن به شبکه فیبرنوری را نهایی کنند و تا آخر سال کار را به اتمام برسانند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اضافه شدن هر شهر دیگر به شبکه فیبرنوری و عقد قرارداد جز اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: سایر شهرهای استان گیلان نیز باید حداقل تا پایان امسال قراردادها را نهایی و در سال آینده، عملیات اجرایی را آغاز کنند.

عابدی تصریح کرد: در اجرای پروژه شبکه فیبرنوری همکاری پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مرتبط مورد نیاز است از این‌رو تسریع در این برنامه همکاری بین دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه نظارت بر پروژه‌های مرتبط با شبکه فیبرنوری ضرورت دارد، گفت: جلسات کنترل پروژه مربوط به توسعه شبکه فیبرنوری نیز باید با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور فرمانداران هر دو هفته یک بار برگزار شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تسریع در طرح ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کار را مهم دانست و اضافه کرد: توسعه شبکه فیبرنوری اقدامی ارزشمند برای افزایش سرعت اینترنت است.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در این نشست در ارتباط با فرآیند اجرای شبکه فیبرنوری به منازل و کسب و کارها توضیحاتی ارائه داد و خواستار همکاری برای اجرای آن شد.

در پایان این نشست قرارداد اجرای طرح فیبر نوری در شهرهای خمام و کومله به امضا رسید.

کد خبر 706388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.