جامعه باید نسبت‌ به مسائل اجتماعی حساس شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت :وجود خادمان بهزیستی که بدون ادعا و تظاهر، به اقشار محروم و مظلومی چون کودکان بی‌سرپرت و سالمندان تنها، خدمت می‌کنند؛ موجب افتخار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در دیدار امروز _چهارشنبه یکم آذرماه_ با مدیرکل و معاونان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی، مؤثر و محسوس مجموعه بهزیستی، اظهار کرد: وجود خادمان بهزیستی که بدون ادعا و تظاهر، به اقشار محروم و مظلومی چون کودکان بی سرپرست و سالمندان تنها، خدمت می‌کنند؛ موجب افتخار است.

وی ضمن ابراز تأثر از برخی مشکلات موجود در جامعه بیان کرد: نظام اسلامی، مظلومانه و مقتدرانه در سطح گسترده در کشور، در حال خدمات‌دهی بی‌ادعا به قشرهای محروم و نیازمند است.

امام جمعه کرمانشاه ریشه غالب معضلات اجتماعی را مسائل فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: نهادینه‌شدن فرهنگ دینی در جامعه می‌تواند از بروز آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی جلوگیری کند و رسوخ فرهنگ اثرگذاری نظیر فرهنگ کار و اشتغال در خانواده و جامعه موجب تغییرات مثبتی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی و دینی باید در شکل‌دادن جامعه سالم صاحب نقش باشند، افزود: آشنا کردن جامعه با باورها و اعتقادات تأثیرگذار و سازنده‌، مانع پدید آمدن معضلات اجتماعی می‌شود و چنانچه فضای حاکم بر جامعه آکنده از آموزه‌های دینیِ گره‌گشایی چون صبر و سعه صدر باشد، حتماً در کاهش معضل دردناکی چون خودکشی مؤثر است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با بیان اینکه بالا بودن آمار در زمینه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نشانه خوبی نیست، گفت: لازم است پنجاه و دو مأموریت اختصاص‌یافته به مجموعه بهزیستی، در فرصت‌های مختلف برای مردم، مسئولان و حتی مبلغان مرور شوند و به‌وسیله‌ی این بازخوانیِ پیوسته اهمیت حل مشکلات اجتماعی در نظر همگان افزایش یابد.

وی کار علمی و پژوهشی را لازمه‌ی اقدامات اثرگذار در جامعه دانست و تصریح کرد: باید با اثر سنجی واقعی خدمات در جامعه، بین بخش‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان تقسیم وظایف کاربردی صورت بگیرد تا بتوان در مسیر درست به‌سمت جامعه‌ی سالم پیش رفت.

امام جمعه کرمانشاه، مدیریت فرهنگی و اجتماعی را اصلی‌ترین وظیفه‌ی ائمه جمعه عنوان کرد و افزود: رصد میدانی و دقیق جامعه برای مدیران و تصمیم‌گیران بسیار ضروری است و بدون شناخت کامل صحنه نمی‌توان نقش مثبتی ایفا کرد، لذا لازم است با تشریک اطلاعات و تجربه‌ها بین همه دست‌اندرکاران حوزه‌ی اصلاح جامعه، اتفاقی بزرگ رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سالخوردگان به‌ویژه در قشر روحانیت، سیره مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، اظهار داشت: حضرت آقا در جلسه‌ای فرمودند که موفقیت‌های نظام در موضوعات مختلف در سطح دنیا، به برکت دعای افرادی است که هیچ پناه و امیدی ندارند و نظام اسلامی به آنان خدمت رسانی می‌کند.

کد خبر 706387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.