دیدار امیرعبداللهیان با مقامات حماس و جهاد اسلامی در لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان که در بیروت حضور دارد، امروز با مقامات حماس و جهاد اسلامی دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و روند آتش‌بس قریب‌ الوقوع به رایزنی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز_چهارشنبه یکم آذر_ در سفر به بیروت، با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خلیل الحیه مسؤل روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در غزه دیدار و در خصوص تحولات فلسطین گفتگو کرد.

بررسی آخرین تحولات غزه و روند قریب‌الوقوع آتش بس در این منطقه، مهمترین موضوع مورد گفتگو در دیدار مشترک وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بود.

دیدار امیرعبداللهیان با مقامات حماس و جهاد اسلامی در لبنان

این سفر که دومین سفر امیرعبداللهیان ظرف حدود یک ماه و نیم گذشته است، در استمرار و تکمیل تلاش‌های مستمر و فشرده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، پایان دادن به تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم فلسطین صورت گرفته است. رئیس دستگاه دیپلماسی امروز در تشریح سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی لبنان در خصوص چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی و مشورت داشته باشیم.

وزیر امور خارجه در سفر قبلی خود به بیروت (بیست و یک و بیست و دوم مهر) نیز با زیاد نخاله و مقامات حماس در بیروت هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی همچنین در آن سفر به دوحه هم رفت و با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد و در دومین سفرش به دوحه نیز با هنیه ملاقات و درباره اوضاع فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان لبنان

وی همچنین امروز با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم دیدار و درباره اوضاع فلسطین و تحولات لبنان گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین وضعیت جنگ رژیم غاصب صهیونیستی علیه غزه، آتش بس قریب‌الوقوع، راه‌های تثبیت آتش‌بس احتمالی و کمک رسانی به ملت مظلوم فلسطین و نیز تقویت ثبات و امنیت در منطقه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین آخرین وضعیت روند سیاسی در لبنان نیز از موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر در این دیدار بود.

دیدار امیرعبداللهیان با مقامات حماس و جهاد اسلامی در لبنان

مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی و علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 706361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.