اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در خرم آباد

جلسه وبینار سراسری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت جهت هماهنگی اجرای مشترک برنامه کاشت نهال در روز یازدهم آذر با حضور مدیران کل منابع طبیعی استانها در خرم آباد تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان حسین میرزایی امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در جلسه و بینار سراسری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت جهت هماهنگی اجرای مشترک برنامه کاشت نهال در روز یازدهم آذرماه، اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را با توجه به موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک و وجود اکوسیستم‌های شکننده و حساس و همچنین قرار داشتن ایران در زمره کشورهای با پوشش کم جنگل شروع کرده است.

وی افزود: این طرح با حمایت دولت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت گسترده بخش خصوصی، تشکل‌های مردم نهاد و دوستداران و علاقمندان به سرسبزی طبیعت در یک دوره چهار ساله انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان با اشاره به اینکه سهم لرستان در این طرح ۳۰ میلیون نهال است که طی چهار سال کاشته خواهد شد افزود: برنامه‌ریزی شده است که این تعداد درخت در پنج نهالستان تحت مالکیت اداره کل منابع طبیعی و مراکز بخش خصوصی کاشته شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: در این طرح گونه‌های جنگلی و گونه‌های دو منظوره (مثمر و جنگلی) کاشت می‌شود که گونه‌های دو منظوره شامل گردو، بادام و پسته هستند.

در پایان این جلسه معاونین رؤسای ستادی و کارشناسان مربوطه با طرح به صورت و بی نار و همزمان با سراسر کشور شرکت کرده و گزارش خود را ارائه دادند.

کد خبر 706351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.