عمر مفید تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه‌های نساجی در یزد رو به پایان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالشی که صنعت نساجی استان با آن روبه‌رو است پایان یافتن عمر مفید تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه‌های نساجی استان است، گفت: واردات یک هزار دستگاه بافندگی جدید نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در نشست هم‌اندیشی با فعالان بسیج سازمان صنعت و معدن اظهار کرد: شکل‌گیری زیرساخت‌های متفاوت در سطح استان از پیامدهای ناشی از توسعه نامتوازن در توزیع سرمایه است.

وی اولویت اول استان یزد را اشتغال فارغ‌التحصیلان دانست و افزود: تغییر ریل‌گذاری در سیاست‌های استان و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از رشد شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته با رشد بسیار خوب شرکت‌های دانش‌بنیان روبه رو بوده‌ایم و رشد این شرکت‌ها نسبت به میانگین کشوری، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

شاه‌حسینی تشریح کرد: ریل گذاری دولت سیزدهم برای چشم‌انداز آینده استان در سند تحول یزدنوین گنجانده شده که این سند با نگاه نوآورانه و آینده پژوهانه در ۱۵ محور تحولی با ۱۸۰ طرح اقدامی تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار یزد صدور مجوز برای صنایع آلاینده در کریدور عقدا تا مهریز ممنوع است و برای جایگزین این صنایع باید تلاش کرد تا سرمایه‌گذاران را به سمت صنایع پاک سوق بدهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با بیان اینکه رسالت سند یزد نوین در حقیقت قصد تغییر چهره نساجی استان در آینده را دارد خاطرنشان کرد: اولین و شاید بزرگ‌ترین چالشی که صنعت نساجی استان با آن روبه‌رو است، پایان یافتن عمر مفید تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه‌های نساجی استان است که در این زمینه بازسازی و نوسازی این دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

شاه‌حسینی نوسازی بخش بافندگی را نسبت به دیگر بخش‌های صنعت نساجی دارای اولویت بیشتری دانست و اظهار داشت: واردات یک هزار دستگاه بافندگی جدید نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که در این زمینه با همراهی خود بخش خصوصی، اقدامات اولیه لازم انجام شده است.

کد خبر 706338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.