گشودن گره‌های ترافیکی سنندج نیازمند اتخاذ تمهیدات کارشناسی و ضرب‌الاجل است

استاندار کردستان لازمه حل معضل ترافیک سنندج را هماهنگی میان دستگاه‌ها، نظارت بیشتر پلیس، مدیریت صحنه ترافیک، اعمال قوانین بازدارنده، ساماندهی تاکسی‌ها و طرح‌های ضرب‌الاجل با اصلاح هندسی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در جلسه شورای ترافیک استان از کاهش ۲۸ درصدی جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در کردستان خبر داد و اظهار کرد: ارتقای جایگاه استان کردستان از رتبه ۲۸ کشوری در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای در شش ماهه اول امسال، به رتبه اول کشوری به لحاظ مقایسه‌ای با سایر استان‌ها امیدوارکننده است.

وی با اشاره به بهبود شرایط جاده‌ها در شاخص مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در دو سال اخیر به‌رغم افزایش تردد به واسطه اربعین و افزایش میزان سفرها به‌ویژه در جاده مریوان، افزود: در سال جاری آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن کاهش یافته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد، اما کردستان جز استان‌هایی بود که بیشترین آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را داشت، اما در یک سال و نیم گذشته به‌رغم افزایش چند برابری ترددها، از رتبه ۲۸ به رتبه اول دست پیدا کرده‌ایم.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه وضعیت محورهای تردد در استان مناسب نیست و شرایط مطلوبی را ندارد، ادامه داد: کردستان نسبت به استان‌های دیگر کشور، جز استان‌های کم برخوردار از لحاظ کیفیت جاده‌ها است.

وی تصریح کرد: عمده جاده‌های استان و محورهای مواصلاتی از لحاظ کیفیت جز راه‌های اصلی درجه دو با کیفیت پایین است، اما کارکرد ترانزیتی دارد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک در شهرستان‌ها باید به صورت ماهانه برگزار شود، تاکید کرد: حضور فیزیکی مأموران در ساعات پیک ترافیک در سنندج با خلأ احساس می‌شود و مدیریت آن ضعیف است.

زارعی‌کوشا با ذکر اینکه وضعیت ترافیک در استان به‌ویژه در سنندج دارای شرایط بسیار نامطلوبی است، اضافه کرد: جدا از ایجاد طرح روشنی برای مدیریت ترافیک و اقدامات بلندمدت، باید طرح‌های ضرب‌الاجل با اصلاح هندسی در معابر و خیابان‌ها، این وضعیت را بهبود بخشید.

وی ساماندهی دست‌فروشان و وانت بارهای حامل میوه را با توجه به در نظر داشتن وضعیت معیشت این صنف الزامی دانست و گفت: این وضعیت نباید به نماد عدم مدیریت در شهر تبدیل شود، بنابراین برای ساماندهی آن تمهیداتی اندیشیده شود.

استاندار کردستان مدیریت راه‌ها و آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای نگهداری و ایمنی راه‌ها با توجه به بارش‌ها در آستانه فصل سرما را ضروری عنوان کرد و افزود: اداره راهداری برای ورود به فصل سرد سال اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 706327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.