خسارت‌های بیمه بخش‌های دامی و شیلات ۴۸ ساعته پرداخت می‌شود

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور از پرداخت خسارت‌های بیمه بخش‌های دام، طیور و شیلات در کمتر از ۴۸ ساعت (دو شبانه‌روز) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدرضا طلایی در نشست بیمه محصولات کشاورزی بعدازظهر امروز _چهارشنبه یکم آذرماه_ در نشست بیمه محصولات کشاورزی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح بیمه درآمد در حوزه باغبانی در استان قزوین طراحی و برنامه‌ریزی شده و در حال حاضر برنامه بیمه درآمد در دستور کار این صندوق قرار گرفته که طرح آن در حوزه تخم‌گذار آغاز شده که در صورت مثبت بودن نتایج در حوزه‌های دیگر نیز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت و پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی دارد و می‌توان طرح‌های و پوشش بیمه خوبی را برای این استان در نظر گرفت، اضافه کرد: وجود صندوق حمایتی بخش کشاورزی برای این است که خسارت بیمه را پرداخت نماید که این جزو وظایف این صندوق و دولت است بنابراین هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

طلایی ادامه داد: در حوزه دام و طیور و شیلات خسارت‌های بیمه کمتر از ۴۸ ساعت پرداخت می‌شود و در حوزه زراعت و باغبانی نیز به دلیل وسعت زیاد آن منوط به اعتبارات دولتی است که تلاش می‌شود در این دو حوزه نیز اقداماتی در جهت تسریع آن انجام شود.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: برای اولین بار در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته چند ماهی تخصیص اعتبار زودتر انجام شده که پس از طی مراحل اداری امیدواریم تا پایان ماه مابقی غرامت‌ها پرداخت شود. همچنین استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های بیمه کشاورزی در حمایت از رشد تولید مهمترین هدف است بنابراین بایستی از موقعیت مناسب صندوق بیمه به خوبی بهره برد.

طلایی افزود: در حوزه مزارع دیم نیز حق بیمه افزایش نیافته، اما غرامت بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد تحقق افزایش داشته است که در محصولات زراعی و گیاهان دارویی است و در ضمن اجرای طرح بیمه درآمد، بیمه انفرادی، بیمه کشت قراردادی و بیمه باغات یکپارچه از مهمترین طرح‌های در دست اقدام این صندوق به شمار می‌روند.

رتبه نخست تا ششم قزوین در تولید ۱۶ محصول کشاورزی

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بخش دیگری از این نشست بیمه محصولات کشاورزی را اهرم حمایتی از کشاورزان و زارعان توصیف کرد و گفت: صنعت بیمه وجه حمایتی برای کشاورزان و باغداران دارد و به عنوان پشتوانه بزرگی برای بخش کشاورزی است.

محمدحسین عطایی اضافه کرد: استان قزوین در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و این استان در ۱۶ محصول رتبه اول تا ششم را در سطح کشور دارد چرا که کشاورزی مدرن از این استان آغاز شده است. همچنین قزوین در بهره‌وری تولید کشاورزی در سطح کشور جایگاه نسبتاْ خوبی دارد و وجود دشت حاصلخیز قزوین هم نقش مهمی در امنیت غذایی دارد.

عطایی با اشاره به اهمیت و ضرورت بیمه در کشاورزی تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی بمنظور جبران خسارت احتمالی یک پشتیبان خوب برای بهره برداران است بنابراین بایستی نسبت به ترغیب کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی از راهکارهای مختلفی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ راهکاری جز صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارت وارده به مزارع و باغات کشاورزی در اثر مخاطرات جوی و طبیعی خسارت دیده، وجود ندارد و این امر اهمیت بیمه را نشان می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم ضرورت تسریع در پرداخت به موقع غرامت بیمه به کشاورزان و انجام تعهدات تاکید کرد و گفت: تشکل‌های بخش خصوصی نقش مهمی در بیان ضرورت بیمه برای کشاورزان و تشویق آنان دارد.

وب با بیان اینکه ترویج و آموزش نقش مهمی در تشویق زارعان و بهره‌برداران دارد، گفت: اثرگذاری بیمه در زمان بروز خسارت از بعد ترویجی و تفهیم کشاورزان بازگو شود.

کد خبر 706314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.