ضرورت تبیین مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با هدف گسترش اشتغال

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مزایا و ویژگی‌های صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در جهت گسترش اشتغال باید تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سید احسان عسکری روز _چهارشنبه، یکم آذر_ در جلسه راهبردی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خواستار گسترش سطح پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و تبیین ویژگی و خدمات صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر برای جامعه هدف در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم، گسترش عدالت و خدمات‌رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم است، افزود: باید با یک دیدگاه تحولی در راستای افزایش سطح پوشش بیمه‌ای آنان اقدام کرد که این مهم در دو سال اخیر عملیاتی شده و امید است این روند همراه با افزایش کیفیت خدمات ادامه یابد.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هرچند جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی اکثراً از قشر مولد و تولید کننده ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند، گفت: با توجه به نگاه ویژه استاندار به مقوله سرمایه‌گذاری و اشتغال انتظار است مسئولین ملی صندوق بیمه اجتماعی در بحث سرمایه‌گذاری نیز خدمات خود در استان را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوعات مرتبط با روستاها این کارگروه باید هر سه ماه با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه روستاها تشکیل جلسه داده و مستمر مسائل مربوط به این حوزه را مطرح و پیگیری کند.

عسکری خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به این استان تسهیلات مطلوبی در حوزه‌های مختلف از قبیل راه، طرح هادی، آب و مسکن روستایی اختصاص یافت که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی افزود: هر استانی که تعداد خانوارهای روستایی بیشتری را بیمه کند قطع به‌یقین از منابع مالی دولتی بیشتری بهره‌مند می‌شود، البته این کار نیاز به برنامه‌ریزی و تبلیغ درزمینهٔ بیمه روستاییان و عشایر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های اشتغال روستایی فرصت بسیار مناسبی برای افزایش آمار اشتغال استان به شمار می‌رود و متولی تمام این موضوعات اداره کل امور روستاهای این استان بوده که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه توزیع امکانات در روستاهای استان باید عادلانه باشد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای توزیع خدمات بین روستاها باید به‌گونه‌ای باشد که هر یک از روستاها حداقل از یک خدمت بهره‌مند شده و مردم آن روستا برای دریافت خدمات بیشتر امیدوار باشند.

عسکری تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها هم برای تبلیغ در زمینهٔ مزایای بیمه روستاییان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و دستگاه‌های اجرایی تمام ظرفیت خود را برای تحقق این مهم به‌کار گیرند.

وی بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید از رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاها و عشایر غافل باشند، گفت: مدیران باید در متن کارها حضور داشته باشند و از نزدیک در جریان همه امور مربوط به حوزه خود قرار بگیرند.

در ادامه این نشست محسن ضامن‌فر مدیرکل سرمایه‌گذاری واشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به نقش حمایتی صندوق بیمه کشاورزان عشایر وروستائیان از جامعه مخاطب خود، افزود: جایگاه این صندوق هنوز به‌طور کامل توسط جامعه مخاطب خود شناخته شده نیست که لازم است ظرفیت‌ها و کارکرد این صندوق برای جامعه کشاورزان و روستاییان تبلیع گردد.

وی با اشاره به ضرورت اعتمادسازی به مردم در زمینه کارکرد مؤثر این صندوق در جهت همراهی دراز مدت با معیشت مردم از مدیر صندوق خواست تا جلسات را به سطوح شهرستانی و بخشی تسری دهند.

ضامن‌فر با تاکید بر اینکه حوزه اقتصادی استانداری در هر مسیری که منتهی به بهبود معیشت وحل مشکلات مردم و به‌ویژه قشرهای کم درآمد جامعه آمادگی همکاری دارد، گفت: از دستگاه‌های تخصص تقاضا داریم ظرفیت‌های خود را درکنار صندوق برای عضوگیری بیشتر مخاطبان فراهم کنند.

کد خبر 706297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.