اضطراب آب و هوا، پدیده جدید روانی

بیشترین سرچ گوگل در مورد پدیده‌های محیط زیستی مربوط به عبارت «اضطراب آب و هوا» است که زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر این پدیده روانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افزایش آتش‌سوزی‌ها، سیل‌ها و خشکسالی‌ها در سراسر جهان تنها بعضی از نشانه‌های مشهود تغییرات آب و هوایی هستند اما آنچه کمتر گزارش شده تأثیر تغییرات آب و هوایی بر ذهن افراد است.

نتایج داده‌های Google Trends در مورد سرچ عبارت اضطراب آب و هوا

اضطراب آب و هوا که با عنوان احساس ناراحتی در مورد تأثیرات تغییرات آب و هوایی تعریف می‌شود، در سطح جهانی به‌ویژه میان کودکان و جوانان گزارش شده است. داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که جست‌وجوها مربوط به "اضطراب آب و هوا" به طور چشمگیری افزایش یافته است.

جست‌وجوها به زبان انگلیسی در مورد این پدیده در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۳، ۲۷ برابر بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۷ است.

در همین دوره سرچ عبارت‌های مرتبط با اضطراب آب‌وهوا به سایر زبان‌های دنیا در این رابطه نیز افزایش داشته است به طوری‌که برای مثال به زبان پرتغالی ۷۳ برابر، به زبان چینی هشت‌ونیم برابر و به زبان عربی یک‌پنجم افزایش یافته است.

کشورهای اسکاندیناوی بیشترین سهم جست‌وجوی جهانی مربوط به اضطراب آب و هوا را در پنج سال گذشته داشته‌اند. در واقع فنلاند، سوئد، دانمارک و نروژ بیش از ۴۰ درصد از جست‌وجوها را تشکیل می‌دهند.

کشورهای جنوب جهان، مانند شیلی، فیلیپین و آفریقای جنوبی سهم کمتری از جست‌وجوهای گوگل را نشان می‌دهند. آمار گوگل نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه گذشته سرچ‌های مربوط به آینده سیاره و محیط زیست به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

داده‌های گوگل افزایش پرس‌وجوها در مورد آینده تغییرات آب و هوایی (۱۲۰ درصد)، سازگاری (افزایش ۱۲۰ درصد)، پایداری (افزایش ۴۰ درصد) و انتشار گازهای گلخانه‌ای (افزایش ۱۲۰ درصد) را در ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد.

گوگل اطلاعاتی در مورد جنسیت افرادی که در جستجوی سوالات مرتبط با اضطراب آب و هواهستند، منتشر نکرد، اما مطالعات نشان داده است که زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلاء به اضطراب آب و هوا هستند.

برای مثال، یافته‌های یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ که در مجله دانشگاهی Sustainability منتشر شد، نشان داد که زنان در سراسر جهان «سطوح بیشتری از نگرانی و احساسات منفی» را در مورد تغییرات آب و هوایی گزارش کردند.

کد خبر 706285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.