شاخص بورس امروز ۱ آذر / رشد ۲ هزار واحدی

بازار این هفته خنثی کم رمق کم جان و کم خبر بود به امید هفته آینده امیدواریم هفته بهتری برای بازار باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همانطور که پیش بینی می‌شد بازار امروز کم رمق کم جان کم انرژی بود، همه از این روزهای بازار خسته شده‌اند، تقریباً ارزش معاملات هر روز در محدوده پنج هزار میلیارد تومان است و معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد، در بازار بورس امروز شاهد رشد دو هزار و ۲۰۰ واحدی شاخص کل بودیم.

شاخص هم وزن کمی بیشتر شاخص کل رشد کرد و رشد شاخص هم وزن در محدوده دو هزار و ۷۰۰ واحد بود در بازار بورس امروز «نوری»، «شپنا»، «فارس»، «فولاد»، «شپدیس» و «ذوب» بیشترین تأثیر مثبت و «وبملت» بیشترین تأثیر منفی را داشت.

بازار فرابورس امروز با رشد ۱۱۲ واحد به سطح ۲۵ هزار و ۱۱۲ واحد رسید، ارزش معاملات فرابورس برابر با هفت هزار میلیارد تومان بود و حجم معاملات برابر با شش میلیارد ۷۰۰ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس «فصبا»، «اریا»، «وسپهر»، «بپاس»، «دماوند»، «زاگرس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، ۲۲۹ نماد در بورس ۲۰۷ نماد در فرابورس مثبت بودند و ۲۰۳ نماد در بورس و ۱۳۹ نماد در فرابورس منفی بودند.

در لایحه بودجه دولت به مجلس شاهد رشد یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده هستیم که به ۱۰ درصد رسیده است که مجدد بر هزینه شرکت‌ها خواهد افزود.

در گروه سرمایه گذاری ها «وسدید» حجم زیادی به خود اختصاص داد و ۳ درصد رشد داشت. در سیمانی‌ها «سیلام» پر تقاضا بود، در کانی‌های غیر فلزی «کسرا» ۷ درصد رشد کرد، در گروه املاک و مستغلات ثامان رشد ۵ و ثنوسا رشد ۵ درصدی داشت.

در گروه کانی‌های فلزی نماد «کرومیت» رشد ۵ درصدی را به ثبت رساند در فلزی‌ها «فصبا» پر تقاضا بود و «فولاد» در محدوده صفر تابلو در حال معامله بود.

از صندوق‌ها «اهرم» در محدوده ۱ درصد، «پالایش» رشد نیم درصدی و «دارا یکم» افت نیم درصدی را به ثبت رساند.

حجم بسیار زیادی از بازار را صندوق‌های درآمد ثابت به خود اختصاص داده‌اند، منابع زیادی به سمت این صندوق‌ها در حال جریان است.

بازار این هفته خنثی کم رمق کم جان و کم خبر بود به امید هفته آینده امیدواریم هفته بهتری برای بازار باشد.

بررسی روند فروش ورق سرد خودرو در رینگ صنعتی بورس کالا

بررسی‌های معاملات این محصول نشان می‌دهد از ابتدای سال تا پایان تا پایان آبان ۱۴۰۲ در مجموع ۳۳۶,۷۰۰ تن از این محصول به ارزش ۱۱,۵۷۶ میلیارد تومان به فروش رسیده است. میانگین حجم ماهانه معاملات این محصول در بورس کالا ۴۲,۰۸۸ تن بوده و میانگین نرخ فروش این محصول ۳۴.۳۸ میلیون تومان بوده است.

همچنین در تا پایان آبان ۱۴۰۲ نیز در مجموع ۴۸,۱۵۰ تن به ارزش ۱,۷۳۹ میلیارد تومان با میانگین نرخ ۳۶.۱۱ میلیون تومان به فروش رفته که میانگین نرخ معاملات این ماه نسبت به ماه گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

بررسی روند فروش کنسانتره سنگ آهن در رینگ صنعتی بورس کالا

بررسی‌های معاملات این محصول نشان می‌دهد از ابتدای سال تا پایان تا پایان آبان ۱۴۰۲ در مجموع ۶,۴۴۷,۰۰۰ تن از این محصول به ارزش ۲۲,۳۹۷ میلیارد تومان به فروش رسیده است. میانگین حجم ماهانه معاملات این محصول در بورس کالا ۸۰۵,۸۷۵ تن بوده و میانگین نرخ فروش این محصول ۳.۴۷ میلیون تومان بوده است.

همچنین در تا پایان آبان ۱۴۰۲ نیز در مجموع ۴۷۰,۰۰۰ تن به ارزش ۱,۶۹۳ میلیارد تومان با میانگین نرخ ۳.۶ میلیون تومان به فروش رفته که میانگین نرخ معاملات این ماه نسبت به ماه گذشته تغییر نداشته است.

بررسی روند فروش ورق گرم HR در رینگ صنعتی بورس کالا

بررسی‌های معاملات این محصول نشان می‌دهد از ابتدای سال تا پایان تا پایان آبان ۱۴۰۲ در مجموع ۲,۳۷۰,۵۰۰ تن از این محصول به ارزش ۶۲,۶۷۹ میلیارد تومان به فروش رسیده است. میانگین حجم ماهانه معاملات این محصول در بورس کالا ۲۹۶,۳۱۳ تن بوده و میانگین نرخ فروش این محصول ۲۶.۴۴ میلیون تومان بوده است.

همچنین در تا پایان آبان ۱۴۰۲ نیز در مجموع ۲۹۵,۰۲۰ تن به ارزش ۸,۱۶۲ میلیارد تومان با میانگین نرخ ۲۷.۶۷ میلیون تومان به فروش رفته که میانگین نرخ معاملات این ماه نسبت به ماه گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۱ آذر / رشد ۲ هزار واحدی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۱ آذر / رشد ۲ هزار واحدی

کد خبر 706284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.