رای منفی ۸ باشگاه لیگ‌برتر علیه یک قانون عجیب!

هشت باشگاه لیگ‌برتر انگلیس، به تغییر قوانینی که مانع جذب بازیکنان قرضی از لیگ حرفه‌ای عربستان می‌شد، رای منفی دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، باشگاه‌های لیگ‌برتر انگلیس برای تغییر برخی قوانین ایجاد شده، رأی داده‌اند که به موجب آن، بعضی باشگاه‌ها از خرید بازیکنان تیم‌های دارای مالکیت مشترک، در پنجره نقل و انتقالات ژانویه منع می‌شوند.

این حرکت در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه نیوکاسل یونایتد (متعلق به گروه سرمایه‌گذاری عربستان سعودی) می‌خواهد روبن نوس را از الهلال به عنوان جانشین ساندرو تونالی به خدمت بگیرد، انجام شد.

ادی هاو، سرمربی نیوکاسل پیش‌تر اعتراف کرده بود که هافبک پرتغالی را دوست دارد و فاش کرده که باشگاهش با هرگونه اقدامی برای جلوگیری از چنین نقل و انتقالاتی مخالف است. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان، مالک الهلال و سه باشگاه برتر دیگر به نام النصر، الاهلی و الاتحاد است.

در مجموع ۸ باشگاه لیگ‌برتری از جمله نیوکاسل به این محرومیت رأی منفی دادند. منچسترسیتی متعلق به گروه مالکیتی ابوظبی و شفیلد یونایتد متعلق به عربستان سعودی هم با این پیشنهاد مخالفت کردند، همان‌طور که توسط مارتین زیگلر در روزنامه تایمز گزارش شده است، چلسی، اورتون، وولوز، ناتینگهام فارست و برنلی نیز با این رأی مخالف هستند.

علی‌رغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه چنین معاملاتی مزیت ناعادلانه‌ای برای تیم‌های خاص ایجاد می‌کند، این تصمیم به این معنی است که تیم‌های لیگ‌برتر می‌توانند در زمستان سال جاری بازیکنانی از باشگاه‌های تحت مالکیت مشترک را به‌صورت قرضی به خدمت بگیرند.

الهلال در حال حاضر با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به النصر صدرنشین جدول لیگ برتر عربستان است و در لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط به همین‌گونه است. این باشگاه مطمئناً پس از مصدومیت نیمار، تمایلی به جدایی روبن نوس ندارد.

این خبر، به احتمال زیاد خبر خوبی برای ادی هاو و نیوکاسل باشد که می‌توانند برنامه‌های خود را برای پنجره نقل و انتقالات ژانویه آغاز کنند. از دست دادن ساندرو تونالی (خرید جدید) به‌خاطر محرومیت ۱۰ ماهه به دلیل جرایم شرط‌بندی، ضربه بزرگی بود و ممکن است با بازگشایی پنجره، شاهد جایگزینی برای او باشیم.

کد خبر 706270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.