الزام دستگاه‌های اجرایی به استفاده از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نوشت: بر اساس قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان آبان تمام خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند، همچنین استعلامات بین دستگاهی نیز باید تا پایان آذر به شکل برخط انجام شود و تا پایان دی، ۲۰ درصد خدمات خود را هوشمند کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، یک راه امن و مؤثر برای دسترسی برخط به خدمات دولتی است، در این سامانه خدمات به‌صورت مستقیم استعلامی و پنجره واحدهای دستگاهی، در اختیار کاربران قرار داده می‌شوند. با استفاده از این پنجره، کاربران با توجه به سطح احراز هویت خود به سادگی و با اطمینان به خدمات مختلف دسترسی پیدا می‌کنند، همچنین پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با هدف تسهیل در دسترسی به خدمات و استعلامات دولتی و ایجاد رضایت شهروندان، به عنوان یک ابزار نوآورانه در خدمت شهروندان است که با ارائه خدمات برخط، نیاز به حضور مردم در ادارات دولتی را به حداقل می‌رساند و به مردم امکان دریافت خدمات با کمترین زحمت را می‌دهد.

در همین راستا محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در صفحه شخصی ویراستی خود نوشت: «بر اساس قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان آبان تمامی خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند همه استعلامات بین دستگاهی نیز باید تا پایان آذر به شکل برخط انجام شود و تا پایان دی، ۲۰ درصد خدمات خود را هوشمند کنند. امیدوارم، شاهد تسریع دستگاه‌ها برای تسهیل خدمت‌رسانی باشیم.»

الزام دستگاه‌های اجرایی به استفاده از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

کد خبر 706235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.