اولتیماتوم زمانی برای تعیین ارزش املاک لوکس و وصول مالیات تعیین شد

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ آذر ماه سال بعد، آخرین مهلت تعیین ارزش روز دارایی‌های مشمول مالیات جدید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، متن کامل لایحه بودجه ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ که روز گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود منتشر شد.

بر اساس بند ش تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز و واحدهای مسکونی که ارزش آنها بیش از ۲۵ میلیارد تومان باشند، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

همچنین در جز ۲ بند ش از تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت مشمول این مالیات نمی‌باشند.

باغ ویلاهای غیر مجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون‌های ماده (۹۹) یا ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات باغ ویلاهای مجاز می‌باشند پنجاه درصد (۵۰٪) جریمه‌های دریافتی حسب مورد به شهرداری یا دهیاری محل باغ ویلا اختصاص می‌یابد.
آئین نامه اجرایی این بند ظرف دو ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (مسؤول) با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد
در بند ۳ جز ش تبصره ۶ آمده است، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت معدن و تجارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری‌ها موظفند امکان دسترسی برخط آنلاین به سامانه مربوطه و همچنین از طریق وب سرویس را حداکثر تا پایان شهریور ماه به اطلاعات مالکیت املاک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اماکن را در اختیار این سازمان قرار دهند.
سازمان امور مالیاتی کشو مکلف است نسبت به تعیین دارایی‌های مشمول بر اساس ارزش به قیمت روز آنها توسط سازمان مالیاتی تعیین می‌شود حداکثر تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۳ اقدام کند و مراتب را به مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

کد خبر 706234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.