هر اقدامی در کشور باید با نظر مردم انجام شود / اصفهانی‌ها برای انقلاب سرمایه‌گذاری کردند

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه یکی از ساختارهایی که در قانون اساسی بسیار محکم دیده شد، شوراها است، گفت: این موضوع به معنای آن است که هر اقدامی باید با نظر مردم در کشور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها صبح امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در آئین بهره‌برداری از «سه‌راه زندگی» (بهره‌برداری از خیابان‌های عاشق اصفهانی شرقی و ولی‌عصر (عج) جلوان در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان) اظهار کرد: انقلاب مرهون شهیدان و جانبازان و خانواده‌های ایثارگران است که امروز در این آئین حضور دارند.

وی با بیان اینکه اصفهان در دوران هشت سال دفاع مقدس کم نگذاشت، افزود: یک‌دهم شهدا، جانبازان کشور به استان اصفهان اختصاص دارند، در حالی که اصفهان یک‌شانزدهم جمعیت کشور را دارد که نشان می‌دهد اصفهانی‌ها به صورت ویژه برای انقلاب سرمایه‌گذاری کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه یکی از ساختارهایی که در قانون اساسی بسیار محکم دیده شد، شوراها است، تصریح کرد: این موضوع به معنای آن است که هر اقدامی باید با نظر مردم در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری شوراها به دلیل جنگ تحمیلی با تأخیر ۱۵ ساله انجام شد، گفت: سال ۱۳۷۸ شوراها شکل گرفت، اما اختیارات کامل به شوراها داده نشد و خود دولت و مجلس آن را انجام می‌دهند.

حاج‌رسولی‌ها یادآور شد: اگر مردم و شورا نبودند، این پروژه به سرانجام نمی‌رسید، البته هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم که در چهارراه عاشق اصفهانی چه ترافیک سنگینی وجود داشت.

وی با اظهار تأسف از اینکه پروژه خیابان عاشق اصفهانی شرقی باید پنج سال پیش انجام می‌شد، اما در بوروکراسی اداری ماند، تصریح کرد: این پروژه پس از دوندگی‌های بسیار و تصویب کمیسیون ماده ۵ در کمتر از هفت ماه به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ما معتقدیم رئیس کمیسیون ماده ۵ باید شهردار اصفهان باشد، این روال که استانداری مسئول باشد، به قبل انقلاب بازمی‌گردد.

خط ۲ متروی این کلان‌شهر که برای اجرای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، تا دو سال آینده افتتاح می‌شود

حاج‌رسولی‌ها گفت: نمایندگان در برنامه هفتم توسعه، مسیر تحقق مدیریت شهر را هموار کنند، کارها را به مردم که یکی از مصادیق آن شوراها است، واگذار کنند.

وی با بیان اینکه اگر شورا در قانون اساسی احیا شود، کارها احصا خواهد شد، گفت: اولین اولویت شورا در اصفهان، رسیدگی به مناطق محروم است، در این راستا بزرگ‌ترین خدمت جدا کردن منطقه ۱۴ و ۷ بوده است تا به‌صورت متمرکز در مناطق کمتربرخوردار کار انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توان اجرایی شهر اصفهان بسیار زیاد است، به‌طوری که توان زیادی برای اجرای پروژه‌های کشور را نیز دارد.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در شهر اصفهان داریم که دو پروژه مهم آن در منطقه ۱۴ است، تصریح کرد: خط دو متروی این کلان‌شهر که برای اجرای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، تا دو سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: رینگ چهارم دیگر پروژه مهم شهر اصفهان است که در کاهش آلودگی هوا و ترافیک بسیار تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه رفع مشکل جاده جلوان می‌تواند الگوی خوبی برای کشور باشد، چراکه زیباترین اقدام بدون آنکه باری بر دوش دولت باشد، انجام شده است، اظهار کرد: اگر شهروندان بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند، برای اجرای پروژه‌ها و نگهداشت مطلوب شهر هزینه می‌شود، دغدغه خاطری از این بابت نخواهند داشت.

کد خبر 706217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.