کیفرخواست مقصران حادثه قطار مشهد _ یزد صادر شد/ متهمان اصلی معرفی شدند

پس از گذشت ۱۷ ماه دو فرد و دو شرکت به عنوان مقصران و مسببان حادثه واژگونی قطار مسافربری مشهد ـ یزد که منجر به فوت ۱۴ نفر شد، اعلام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب یزد، قطار مسافربری مشهد به یزد خرداد ماه سال گذشته در مسیر خود با بوم بیل مکانیکیِ در حال چرخش برای خارج شدن از روی خط، برخورد کرد که منجر به واژگونی بیل مکانیکی، آسیب به سالن‌های قطار و خروج آن از ریل شد و فوت ۱۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۸۰ نفر از هموطنان عزیزمان شد.

پس از تشکیل پرونده و طرح شکایت شاکیان، دستورات قضائی لازم صادر و متعاقب تکمیل معاینات پزشکی قانونی، استماع اظهارات متهمین، مطلعین و ارجاع به هیئت‌های متعدد کارشناسی از یزد و تهران از جمله هیئت ۹ نفره کارشناسی و کسب نظر از کمیسیون سوانح راه آهن، متهمین اصلی پرونده به شرح ذیل اعلام و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است.

متهمان اصلی این پرونده شرکت خصوصی متولی عملیات بهسازی خط به علت غفلت و سهل انگاری، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جهت عدم نظارت کافی، لوکوموتیوران قطار به علت سرعت بالا و بی مبالاتی در هدایت قطار و مداخله غیرمجاز در هدایت قطار، مسئول وقت ایستگاه عباس آباد (محل قبل از حادثه) به علت سهل انگاری در اعلام کاهش سرعت اعلام شدند.

تعداد بالای مصدومان و لزوم قطعی شدن گواهی پزشکی قانونی آن‌ها و تعدد عوامل مؤثر در حادثه و اختلاف نظر کارشناسان و لزوم اتقان در تحقیقات، از علل طولانی شدن پرونده تا این مرحله اعلام شده است.

دادگاه کیفری دو یزد و محاکم تجدیدنظر استان، پیرامون موضوع نظر نهایی را صادر خواهند کرد.

کد خبر 706191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.