اسکوترهای الکترونیکی، مخل نظم پیاده‌روهای برلین

سازمان حمل‌ونقل برلین برای نظم‌دهی به تردد اسکوترهای برقی شهر که باعث هرج‌ومرج در پیاده‌روهای شهری شده‌اند، قانون محدودیت تعداد تردد را وضع خواهد کرد که با کاهش تعداد اسکوترها از ۲۵ هزار به ۱۹ هزار مورد همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هفته گذشته، سازمان حمل‌ونقل منطقه‌ای برلین اعلام کرد که قصد دارد تعداد اسکوترهای الکترونیکی اشتراکی را در مرکز برلین موسوم به (S-Bahn) کاهش دهد.

در حال حاضر ۲۵ هزار وسیله اسکوتر در برلین وجود دارد که ساکنان و گردشگران می‌توانند آن‌ها را اجاره کنند. برنامه شهرداری این است که این تعداد از مارس ۲۰۲۴ به ۱۹ هزار مورد کاهش یابد. با این حال، تعداد اسکوترها در خارج از منطقه S-Bahn، به روال سابق باقی خواهد ماند.

اسکوترهای الکترونیکی، مخل نظم پیاده‌روهای برلین

بی نظمی در فضای شهری

مقامات برلین به نگرانی‌های ساکنان در مورد خطر ورود اسکوترها به فضاهای شهری که قبلاً در اختیار عابران پیاده بود، توجه کردند و به این ترتیب یک نظرسنجی را در پایتخت آلمان در این رابطه انجام دادند. نتایج نشان داد که مردم محلی هر ۷۷ متر یک‌بار با اسکوتر الکترونیکی یا دوچرخه‌ای که به اشتباه پارک شده یا دور انداخته شده مواجه می‌شوند و همین امر عبور و مرور آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

اسکوترهای بد پارک شده، فضای بسیار زیادی را از پیاده‌روها اشغال می‌کنند، که به نوبه خود موانعی را به‌ویژه برای تردد گروه‌های آسیب‌پذیر مانند افراد نابینا، ویلچرنشینان یا دوچرخه‌سواران ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، از حیث زیبایی‌شناختی وجود اسکوترهای رهاشده در پیاده‌روهای شلوغ مرکز برلین، صحنه ناخوشایندی را به وجود می‌آورد. شهرداری برای ایجاد نظم در منطقه، کارکنان بیشتری را برای گشت‌زنی و نظارت بر مکان پارک اسکوتر سازماندهی خواهد کرد.

اسکوترهای الکترونیکی، مخل نظم پیاده‌روهای برلین

کد خبر 706159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.