کلان‌شهرها مشکل کمبود نقدینگی دارند/ بعضی موارد قانون درآمد پایدار شهرداری‌ باید اصلاح شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعضی از موارد قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها نیاز به بازنگری و اصلاح دارد که با هم‌اندیشی می‌توان نسبت به آن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در سی‌وچهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان شهرهای ایران اظهار کرد: با توجه به برگزاری این نشست‌ها پیشنهاد می‌کنیم اتاق تبادل تجربیات نیز راه‌اندازی شود و نشست‌های ماهانه غیرحضوری که می‌تواند دستاوردهای خوبی به‌همراه داشته باشد، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت هم‌فکری، هم‌اندیشی و همراهی فعالان حوزه مدیریت شهری به‌ویژه آن‌هایی که سابقه بیشتری دارند، افزود: در حوزه شوراها، حوزه اجرایی و مدیریت شهری باید تجربیات و پیشنهادها تدوین و تنظیم شود و در قالب ارائه دستورالعمل، لایحه طرح به شورای عالی استان‌ها که امروزه کمتر استفاده می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بیش از یک سال است که قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها ابلاغ شده است و بعضی موارد آن نیاز به بازنگری و اصلاح دارد که با هم‌اندیشی می‌توان نسبت به آن اقدام کرد.

نورصالحی گفت: در دوره‌هایی علاقه‌مندی به درگیر کردن فضاهای شهری با سازه‌های سنگین و روگذرهای پرحجم وجود داشت و نیاز شهرها بود، اما تجربه نشان داده است که باید به سمت آرام‌سازی فضاهای شهری و پرهیز از ایجاد سازه‌های سنگین برویم تا مردم کمتر درگیر کارهای عمرانی حجیم و سنگین قرار گیرند؛ البته این کارها نیاز به مطالعه و بررسی دارد.

وی با بیان اینکه در برخی شهرهای بزرگ دنیا برگشت به شرایط و آرامش اتفاق افتاده است، افزود: موضوع دیگری که همه کلان‌شهرها با آن مواجه هستند، کمبود نقدینگی و اضافه‌شدن هزینه‌ها و گرانی مصالح و دستمزدها است که می‌طلبد این موضوع بررسی شود و تجربیات موفق به مشورت گذاشته شود تا از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر فرمولی برای این کار وجود داشته باشد و مشارکت مدنی شکل بگیرد، موفق عمل خواهیم کرد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌ها و پروژه‌های بزرگ شهر را با روش‌های جدید مورد استفاده قرار دهیم و از سرمایه‌های بخش خصوصی نیز در این راستا استفاده کنیم، برای مدیریت شهری موفقیت‌آمیز خواهد بود.

کد خبر 706127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.