رئیس جدید شورای شهر مشهد به‌زودی انتخاب می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انتخاب رئیس جدید شورا به‌زودی برگزار خواهد شد و شورا طبق قانون بیشتر از دو هفته نباید بدون رئیس اداره شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: هدف اصلی و نخست همه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، خدمت به مردم است؛ ما نمایندگان مردم هستیم، اما برخی شورای اسلامی شهر را با دستگاه‌های اجرایی اشتباه گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهیم خلاف قانون، هیچ شخصی با نماینده مردم صحبت کند.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در شورای اسلامی شهر نیز اتفاق افتاد، پیرامون «هیئت رئیسه» بود و گفتیم که ملاک برای ما «قانون» است، افزود: نامه سازمان بازرسی را روی چشمان خود می‌گذاریم و احترام ویژه قائل هستیم، حال ممکن است که ادبیات آن، موجب ناراحتی اعضای شورای اسلامی شهر شده باشد، مرجع نظارتی برای ما قابل احترام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به آئین‌نامه داخلی گفت: در شورای اسلامی شهر، «آیین‌نامه داخلی» داریم که مصوب سال ۱۳۹۸ است و ۴ سال است که این آئین‌نامه ملاک عمل ما در بررسی طرح‌ها و لوایح و استیضاح شهردار است که تأیید کمیته انطباق را دارد.

حاجی‌بگلو اظهار داشت: در بند ۸ این آئین‌نامه، مواردی پیرامون هیئت رئیسه قید شده است، اما برخی افراد به آن تمکین نمی‌کنند و این آئین‌نامه نوشته شده است تا هرزمانی به مشکل خوردیم، محل رجوع باشد؛ آن را قانون می‌دانیم و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: انتخابات هیئت رئیسه انجام شده و ۱۵ نفر در جلسه رأی‌گیری شرکت داشتند؛ و این مهم، مصوبه نیست که برخی اصرار دارند کمیته انطباق آن را تأیید کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای شهر مشهد به نحوه رفتار و مدیریت در هیئت رئیسه اعتراض داشتند، گفت: اعضای شورا طبق آئین‌نامه اجازه ثبت اعتراض دارند و اعتراضی به امضای چند عضو ثبت و این موضوع در جلسه غیرعلنی شورا مطرح شد.

حاجی‌بگلو با بیان این مطلب که طبق تصمیم اعضای شورا تا زمان برگزاری این انتخابات مسئولیت اداره شورا برعهده نایب‌رئیس است، تصریح کرد: انتخاب رئیس جدید شورا به‌زودی برگزار خواهد شد و شورا طبق قانون بیشتر از دو هفته نباید بدون رئیس اداره شود.

وی با اشاره به اینکه اختیار علنی یا غیرعلنی برگزار شدن انتخاب برعهده اعضای شورا است، گفت: نهم مرداد امسال، هشتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا لغو شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه اختیارات «سخنگوی شورای شهر» اجازه دخالت به هیچ فردی را نمی‌دهم و هرگونه اظهار نظر، غیر از آن وجاهت قانونی ندارد.

کد خبر 706108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.