کلمات لاتین از تبلیغات محیطی حذف می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از حذف کلمات لاتین در تبلیغات محیطی خبر داد و گفت: هرگونه تابلوی تبلیغاتی که کلمات بیگانه داشته باشد، حذف می‌شود.

سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: طی جلساتی که پیرامون ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر حذف کلمات لاتین از تبلیغات محیطی برگزار شد، اکران تبلیغات با محتوای زبان بیگانه رصد و جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این امر در راستای جلوگیری از اشاعه فرهنگ انجام می‌شود، افزود: شهرداری‌ها، کانون‌های فرهنگی و کانون‌های تبلیغاتی مکلف هستند در این راستا همکاری همه‌جانبه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: بر این اساس تمام شهرداران ملزم هستند ضمن نظارت بر تحقق این مهم در تبلیغات شهری محدوده ارائه خدمات شهری خود از جمله نصب هرگونه تابلوهای تبلیغی که معرفی زبان بیگانه دارد، خودداری کنند.

جابری انصاری با بیان اینکه استفاده از کلمات غیرفارسی در تابلوی ساختمان‌ها ممنوع است، تاکید کرد: تنها بعضی مکان‌های توریست‌پذیر، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و تعدادی از مراکز در این رابطه استثنا هستند، آن هم با این شرط که در کنار زبان فارسی که بخش بیشتر تابلو را در برگرفته است، از زبان لاتین استفاده شود.

وی اضافه کرد: این مصوبه تمام تبلیغات محیطی از جمله تابلوهای تبلیغاتی، عرشه پل‌ها، ایستگاه‌ها، ناوگان حمل‌ونقل شهری همچون اتوبوس و مترو، فرودگاه‌ها، تابلوی سر در مغازه‌ها و اماکن تجاری را در بر می‌گیرد.

کد خبر 706105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.