سوغات ۳ امتیازی از جهنم ماراکانا، برزیل در بحران‌

بامداد امروز در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو، تیم ملی فوتبال آرژانتین به عنوان قهرمان جهان، طی یک بازی جنجالی، رقیب دیرینه را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکی از حساس‌ترین بازی‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از هفته ششم، بامداد امروز _چهارشنبه یکم آذر_ ساعت ۴:۰۰ صبح به وقت ایران، در منطقه آمریکای جنوبی برگزار شد؛ جایی که برزیل و آرژانتین به مصاف یکدیگر رفتند.

میزبان این جدال حساس‌، ورزشگاه ماراکانا واقع در شهر ریودوژانیروی برزیل بود و قضاوت دیدار را هم پیرو مازا گومز از کشور شیلی بر عهده داشت.

رقابت این دو کشور صاحب فوتبال در منطقه آمریکای جنوبی، همواره جذابیت و حواشی خاص خود را دارد، که این بار هم از این قائده مستثنی نبود.

در حالی که قرار بود سوت شروع این سوپر کلاسیکو رأس ساعت زده شود، اما شاهد تأخیر نیم‌ساعته بودیم، دلیل آن هم مربوط به درگیری شدید و البته عادی طرفداران دو تیم روی سکوهای ورزشگاه ماراکانا بود.

تصاویر نشان می‌داد که مأموران امنیتی حاضر روی سکوها، برخورد سفت و سختی با طرفداران آلبی سلسته داشتند، برای همین هم به دستور لیونل مسی، آرژانتینی‌ها به نشانه اعتراض در نحوه برخورد پلیس با تماشاگران خودی، زمین را ترک کردند.

این درحالی بود که لیساندرو مارتینز مدافع تیم ملی فوتبال آرژانتین هم که در این بازی غایب بود و از طریق تلویزیون بازی را تماشا می‌کرد، یک استوری در فضای مجازی منتشر کرد و از رفتار پلیس برزیل با مردم کشورش، شدیداً انتفاد نمود.

در ادامه، طبق صحبت‌های مکرر آلخاندرو دومینگز رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با آرژانتینی‌ها و رئیس فدراسیون فوتبال آنها (کلودیو تاپیا) ستاره‌های آلبی سلسته وارد زمین شدند تا در جهنم وحشتناک ماراکانا بازی کنند.

در نیمه اول به جز یکی دو صحنه، خیلی اتفاق خاصی رخ نداد و بیشتر جریان بازی، تحت‌الشعاع خطاهای پی‌درپی بازیکنان دو تیم بود. البته در چند صحنه هم، کارگردان تلویزیونی لیونل مسی را در حالی به تصویر کشید که از ناحیه ران پای چپ احساس ناراحتی می‌کرد.

در نیمه دوم شرایط متعادل بود، اما همچنان برخوردهای فیزیکی وجود داشت. دقیقه ۶۳ روی ارسال تماشایی جیووانی لوچلسو از سمت چپ، نیکلاس اوتامندی مدافع آرژانتین به هوا بلند شد و بالاتر از همه با یک ضربه سر استثنایی دروازه آلیسون و برزیل را باز کرد. البته که لئو مسی هم دقیقه ۷۸ به علت مصدومیت جای خودش را به آن خل دی ماریا داد.

این گل آب سردی بر پیکره تیم میزبان بود، بلافاصله با دستور سرمربی طلایی‌پوشان، مهره‌های هجومی بیشتری به زمین رفتند، یکی از آن‌ها، ژوئلینتون بود، اما درست در دقیقه ۸۲ (ده دقیقه بعد از ورود به زمین) به‌خاطر خطای غیرورزشی روی رودریگو دی‌پائول، اخراج شد.

در نهایت تلاش دو تیم با همان نتیجه یک بر صفر به سود آلبی سلسته به پایان رسید تا قهرمان جهان در ماراکانا، جشن شادی برپا کند. برزیل که تا قبل از این دیدار، در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی که میزبان بوده، هرگز شکست نخورده بود، حالا به رقیب دیرینه باخت.

آمار برزیل در مسابقات مقدماتی جام جهانی که میزبان بوده، به شرح زیر است:

۶۵ بازی، ۵۱ پیروزی، ۱۳ تساوی و یک شکست

آنها تا پیش از ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ هیچ‌گاه در خاک خود مغلوب حریفان نشده بودند که آرژانتین اسکالونی به این رکورد پایان داد.

وضعیت آن‌ها در جدول رده‌بندی هم اصلاً خوب نیست، پسران فرناندو دینیز با ۷ امتیاز از شش بازی، در رده ششم قرار گرفته‌اند و سه بازی متوالی است که شکست می‌خورند، اما در سمت مقابل، اسکالونتا پس از شکست شوکه‌کننده هفته قبل برابر اروگوئه در خانه، به مسیر پیروزی بازگشت.

در تاریخ رقابت‌های این دو تیم، از ۱۰۵ مسابقه، آرژانتین ۴۰ پیروزی دارد و برزیل هم ۳۹ برد کسب کرده است، ضمن اینکه ۲۶ جدال هم مساوی شده است.

پس از پایان بازی لیونل مسی گفت: «پلیس هوادارانمان را با چوب مورد ضرب‌وشتم قرار داد، همان‌طور که در لیبرتادورس (بین فلومیننزه برزیل و بوکا جونیورز آرژانتین) اتفاق افتاد، هر یک از ما به خانواده خود فکر کردیم و عصبی شدیم. پیروزی برابر برزیل در خاک خودش واقعاً عالی است. این یک بازی معمولی نبود، بلکه یک جنگ بود. این تیم به تاریخ‌نویسی ادامه خواهد داد و من برای سال ۲۰۲۴ به بهترین شکل آماده خواهم شد.»

کد خبر 706100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.