مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

گویا پایانی برای ولخرجی عربستان که تابستان امسال دنیای فوتبال را حیرت زده کرد، وجود ندارد و نام های بزرگ بیشتری قرار است راهی خاورمیانه شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فوتبال عربستان سعودی در اوایل سال جاری و زمانی که النصر قرارداد تاریخی را با کریستیانو رونالدو برنده ۵ توپ طلا امضا کرد، موج عجیبی به راه انداخت، اما این، در مقایسه با خرج ۷۰۰ میلیون پوند (۸۷۰ میلیون دلار) لیگ حرفه‌ای عربستان در تابستان و کشاندن کریم بنزما و نیمار به خاورمیانه، چیزی بنود.

با کمک صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) و حمایت مالی فوق‌العاده از چهار باشگاه بزرگ این کشور (النصر، الهلال، الاهلی و الاتحاد) مقیاس این پروژه کاملاً مشخص شد.

مایکل ایمنالو، مدیر فوتبال لیگ حرفه‌ای عربستان، انتظار ندارد که پنجره نقل و انتقالات ژانویه "بسیار شلوغ" باشد و استدلال می‌کند که اکثر تیم‌های این رقابت‌ها، اکنون "آنچه را که نیاز دارند" در اختیار خود دارند. با این حال، مدیر فنی سابق چلسی اعتراف کرد که هرگونه تلاش برای "بالاتر بردن کیفیت لیگ حرفه‌ای" به طور کامل مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

بنابراین، کدام بازیکنان مطرح ممکن است در زمستان امسال هدف قرار بگیرند؟ و شانس لیگ حرفه‌ای برای جلوتر بردن پروژه بلند پروازانه سعودی‌ها را افزایش دهند؟ رسانه GOAL همه چیز را در ادامه مطلب، تجزیه می‌کند.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

کاسمیرو

تابستان گذشته، ایده منچستریونایتد برای فروش کاسمیرو غیرقابل تصور بود. این ملی‌پوش برزیلی پس از اولین فصل فوق‌العاده در انگلیس، با چدایی از رئال مادرید، تأثیری دگرگون کننده بر تیم اریک تن‌هاخ داشت.

بسیاری از بازیکنان یونایتد در این فصل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، که کمکی به پست هافبک دفاعی نکرده است، اما به نظر می‌رسد زمان درخشش این بازیکن ۳۱ ساله رسیده که این روزها با سهولت و نظم خاصی در حال غلبه بر مشکلات است.

بنابراین جای تعجب نیست که گمانه‌زنی‌های فزاینده ای در مورد انتقالش در پنجره زمستانی به عربستان سعودی وجود دارد که به نظر می‌رسد برای طرفین، سودمند باشد. کاسمیرو در این سطح چیز زیادی برای اثبات ندارد، در حالی که یونایتد می‌تواند با فروش او، پول خوبی تصاحب کند.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

برونو فرناندز

آیا PIF (سازمان لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی) واقعاً می‌تواند با کاپیتان فعلی منچستریونایتد قرارداد امضا کند؟ حداقل درحال حاضر این موضوع کمی بعید به نظر می‌رسد.

برونو ممکن است به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های تهاجمی جهان در نظر گرفته شود، اما او از زمان ورود به اولدترافورد هنوز هیچ افتخار بزرگی کسب نکرده است. بنابراین، تصور اینکه او «تئاتر رویاها» را بدون دستیابی به دستاوردهای خوبی ترک کند، سخت است.

با این حال، ادعا شده است که برونو هدف بزرگ بعدی انتقال PIF است و نمی‌توان انکار کرد که فرناندز در اکثر سه ماه گذشته، او نمایشی ناامید کننده داشته است. اعتبار کاپیتانی او نیز بارها مورد سوال قرار گرفته و شاید بخواهد پرمرلیگ را ترک کند.

با این حال، اگر او تصمیم به ترک انگلیس و به ویژه رفتن به عربستان سعودی، در پنجره ژانویه بگیرد، شوک بزرگی خواهد بود. باید ببینیم برونو تا پایان فصل چنین پیغامی به آینده خود می‌دهد یا خیر.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

آنتونی مارسیال

با توجه به اینکه در سه سال گذشته فقط ۱۱ گل در لیگ‌برتر به ثمر رسانده، فکر اینکه آنتونی مارسیال هنوز در منچستریونایتد حضور دارد، حیرت آور است. دوران او در اولدترافورد تابستان به پایان می‌رسد، اما او می‌تواند قبل از آن، به راحتی جدا شود.

بدیهی است که یونایتد از فرصتی برای کسب درآمد از مهاجمی استفاده می‌کند که این فصل فقط دو بازی لیگ را شروع کرده و یک بار هم موفق به گلزنی نشده است. مارسیال هنوز تنها ۲۷ سال دارد، او ممکن است احساس کند که هنوز می‌تواند خود را در بالاترین سطح ثابت کند، اما با توجه به عملکرد ضعیف مارسیال طی دوران قرضی‌اش برای سویا در سال ۲۰۲۲، سخت است که ببینیم حتی یک تیم میان رده هم برای چنین فردی پیشنهاد بدهد. پس در نتیجه، تغییر مکان به عربستان سعودی بسیار منطقی است.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

کیلیان امباپه

برای مدت کوتاهی، به نظر می‌رسید که کیلیان امباپه ممکن است به عربستان سعودی برود. با این حال، در حالی که پاری سن ژرمن در ژوئیه گذشته پیشنهاد ۳۰۰ میلیون یورویی (۲۶۰ میلیون پوند/۳۳۰ میلیون دلار) از الهلال را پذیرفت، این مهاجم حتی قصد بحث در مورد شرایط انتقال احتمالی را نداشت.

احتمالاً هنوز هم همینطور است، اما تعجب آور نیست که ببینیم الهلال، یا یکی از تیم‌های دیگر لیگ حرفه‌ای در ژانویه برای جذب مرد فرانسوی تلاش می‌کند. به هر حال، نیاز پی اس جی به فروش امباپه بیش از هر زمان دیگری مبرم است و قهرمان لیگ ۱، اکنون با واقعیت تلخ از دست دادن باارزش ترین فوتبالیست جهان رو به رو است، چراکه قراردادش در پایان فصل به پایان می‌رسد.

با این حال، این واقعیت باقی است که امباپه هر تصمیمی بخواهد، می‌تواند بگیرد. او آزاد است که از اول ژانویه با باشگاه‌های دیگر صحبت کند، البته که تمام بزرگان اروپا برای جذب برنده جام‌جهانی در تابستان آینده، وسوسه خواهند شد، حتی اگر دستمزدش هنگفت باشد. بنابراین، اگر این بازیکن ۲۴ ساله در نهایت به رئال مادرید نرود، انتظار داشته باشید که او در نهایت در یکی تیم‌های بزرگ لیگ‌برتر عربستان، توپ بزند.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

لوکا مودریچ

لوکا مودریچ تابستان گذشته قرارداد خود را یک ساله تمدید کرد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این مرد کروات فصل را در سانتیاگو برنابئو به پایان برساند. ای جنت او، پیش از این اعتراف کرده که لوکا آماده انتقال به هر تیمی در ژانویه است.

بورخا کوچه، هفته گذشته به رسانه‌ها گفت: «در تابستان، علاقه خاصی [از سوی باشگاه‌های عربستانی] به مودریچ با هدف جذب او وجود داشت. این بازیکن چندین پیشنهاد دارد. مودریچ در حال‌حاضر به رئال مادرید فکر می‌کند، اما اگر پیشنهاد مناسب باشد، ایده انتقال او به لیگ برتر عربستان امکان‌پذیر است.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

توماس پارتی

به نظر می‌رسید که روزهای توماس پارتی در شمال لندن پس از اینکه آرسنال تابستان گذشته هزینه‌های زیادی را برای دکلان رایس خرج کرد، به پایان رسیده است. حتی در ایتالیا گزارش شد که بازیکن غنایی علیرغم علاقه عربستان سعودی، برای پیوستن به یوونتوس موافقت کرده است و ظاهراً پارتی مشتاق ادامه کار خود در اروپا است.

پارتی در نهایت در وررشگاه امارات ماند، اما گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده او در چند ماه گذشته کاهش نیافته است. این بازیکن ۳۰ ساله تا به امروز یک فصل پر از آسیب دیدگی را پشت سر گذاشته و حتی زمانی که بازی کرده، میکل آرتتا اغلب از او به عنوان یک دفاع راست موقت، به زمین فرستاده است.

اگر پارتی تصمیم به انتقال در ژانویه بگیرد، و با توجه به علاقه آشکار آرسنال به جذب یک هافبک دیگر، این احتمال جدی خواهد بود که او راهی خاورمیانه شود. تورین هم دیگر مقصد احتمالی (شاید به صورت قرضی) می‌تواند باشد.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

ریچالیسون

ریچارلیسون از زمان پیوستن به تاتنهام از اورتون در تابستان ۲۰۲۲، مشکلات روحی و جسمی زیادی را پشت سر گذاشته است. این بازیکن برزیلی در این فصل، زمان بیشتری را تحت هدایت آنگه پستکوگلو بازی کرده، اما او طی ۱۰ بازی لیگ‌برتر، تنها یک گل به ثمر رسانده است. استفاده از سون هیونگ مین به عنوان مهاجم نیز منجر به کم توجهی به ریچارلیسون شده است.

بنابراین اگر آنگه، مخالف فروش مرد برزیلی باشد، یک هدف واقع بینانه است، چراکه تیم او امسال جزو بالانشینان پرمرلیگ بوده و نمی‌خواهد در این مقطع، ترکیبش را تضعیف کند. اگر به هرحال دنیل لوی (مالک تاتنهام) پیشنهاد سعودی‌ها را بپذیرد، قطعاً بخش قابل توجهی از ۶۰ میلیون پوند (۷۵ میلیون دلار) را که کمتر از ۱۸ ماه پیش برای ریچارلیسون هدر داده بود، پس می‌گیرد.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

محمد صلاح

محمد صلاح یکی امضاهای رویایی برای عربستان سعودی است. او فقط اسطوره لیورپول نیست، بلکه یک فرد مهم برای مسلمانان سراسر جهان است. برخلاف بسیاری از نام‌های بزرگ دیگر که اکنون در لیگ حرفه‌ای بازی می‌کنند، وینگر مصری همچنان در اوج قدرت خود کار می‌کند، درست مثل همین فصل که فوق‌العاده بوده است.

با این حال، لیورپول از فروش صلاح به الاتحاد با مبلغ خیره کننده ۱۵۰ میلیون پوند (۱۸۷ میلیون دلار) درست قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی خودداری کرد، زیرا آنها نمی‌خواستند امیدهای خود برای تضمین بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا را از بین ببرند.

در هر صورت، عزم قرمزها برای حفظ بهترین بازیکن خود درصورتی تقویت خواهد شد، که بتوانند یک عنوان قهرمانی کسب کنند. بنابراین، در حالی که آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی با پیشنهاد دیگری در ژانویه بازخواهد گشت، به احتمال زیاد لیگ حرفه‌ای باید تا تابستان منتظر بماند تا این رؤیا (جذب صلاح) به واقعیت تبدیل شود.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

جیدون سانچو

در تاریخ چهاردهم سپتامبر، منچستریونایتد اعلام کرد که جیدون سانچو "دور از تیم تمرین خواهد کرد، تا مشکل انضباطی او" حل شود. بیش از دو ماه بعد، وینگر انگلیسی به خاطر بی احترامی کردن به اریک تن‌هاخ (سرمربی یونایتد) بازهم حواشی جدیدی ایجاد کرد.

بنابراین، خروج در ژانویه برای سانچو اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، زیرا گزارش شده که او از عذرخواهی برای اظهار نظرش، خودداری کرده است. صحبت‌ها در مورد بازگشت به بوروسیا دورتموند کم رنگ شده، اما گفته می‌شود یوونتوس علاقه دارد او را جذب کند.

با این حال، پرسودترین پیشنهاد، هم برای سانچو و هم برای یونایتد، تقریباً قطعی است که از عربستان سعودی خواهد بود. بنابراین، اگرچه این بازیکن تمایلی به انتقال به لیگ حرفه‌ای تابستان نداشت، این بار نمی‌توان آن را رد کرد.

مهمترین ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه راهی لیگ عربستان می‌شوند

رافائل واران

با توجه به وضعیت وحشتناک خط دفاعی منچستریونایتد، ناکامی رافائل واران در اولدترافورد یکی از شگفت‌انگیزترین تحولات فصل تاکنون است. حتی جانی ایوانز و هری مگوایر هم به او ترجیح داده می‌شوند. در نتیجه، در حال حاضر کاملاً ممکن است که شیاطین‌سرخ در پنجره نقل و انتقالات ژانویه و در صورت ارائه پیشنهاد مناسب برای مدافع میانی‌شان، این بازیکن را به فروش برسانند.

واران مطمئناً تیم‌های زیادی را خواهان خود خواهد دید، اما به نظر می‌رسد او یک خرید عالی برای یک باشگاه تحت حمایت PIF (صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی) است، زیرا این مرد، یک بازیکن ۳۰ ساله برجسته بوده که تقریباً تمام جام‌های مهم را در فوتبال باشگاهی و بین المللی به دست آورده است.

کد خبر 706089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.