اقتصاد دریا محور از ارکان توسعه است/ همه استان‌ها باید از اقتصاد دریا بهره ببرند

استاندار مرکزی با اشاره به مغفول ماندن اقتصاد دریامحور در طول سال‌های گذشته گفت: اقتصاد دریا محور از ارکان توسعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، فرزاد مخلص الائمه شامگاه -سه شنبه سی ام آبان ماه -در آئین گشایش شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی اظهار کرد: باید تمام استان‌های کشور با هر ظرفیت از اقتصاد دریا بهره مند شوند و نباید این مهم تنها در استان‌های دریایی دنبال شود.

وی با بیان اینکه راه رونق اقتصاد کشور، جدا شدن از نفت و اقتصاد نفتی است افزود: اقتصاد کشور و بودجه کشور همچنان وابسته به نفت است و این ماده بر بسیاری از موارد مورد نیاز زندگی ما تأثیر مستقیم دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برای جدایی از نفت و تحقق اقتصاد پایدار کشور باید حوزه صنعت، کشاورزی و … را با شتاب بالا رشد دهیم.

وی افزود: بدون شک این مهم با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان و کارگزاران دولت تا حد زیادی محقق شده است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه هم اینک ۵۳ درصد بودجه جاری دولت از محل مالیات تأمین می‌شود اظهار کرد: با حمایت از تولید با ابزار مالیات، بخش‌های فراری از پرداخت مالیات شناسایی شده‌اند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی برای دومین فصل متمادی رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه هم اینک با نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم گفت: باید تلاش کنیم که این وضعیت را به نقطه ایده آل برسانیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی را دارد و به جز تولید نفت خام تمام محصولات در این استان تولید می‌شود.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه استان مرکزی در حوزه صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگ ضعیف است گفت: در این راستا امروز تفاهم نامه‌ای میان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان مرکزی امضا شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی مملو از صنایع دریا محور است و سال گذشته میزبان امرای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت استان توسعه اقتصاد دریا را رقم بزنیم افزود: توسعه در حوزه صنعت تنها با کمک صنعتگران حاصل نمی‌شود بنابراین باید ارکان تولید شامل: امور مالیاتی، بیمه تأمین اجتماعی و… پای کار باشند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی سال گذشته رتبه دوم عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و رتبه دوم اشتغال و در بهار امسال هم کمترین نرخ بیکاری در کشور را کسب کرده است.

کد خبر 706080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.