عزم وزارت صمت، پیشبرد اهداف صنعتی و امیدبخشی به تولید داخلی است

معاون وزیر صمت گفت: عزم این وزارتخانه، پیشبرد اهداف صنعتی و امیدبخشی به تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اراک، محمدمهدی برادران شامگاه- سه شنبه سی ام آبان ماه- در آئین گشایش شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی با بیان اینکه باید در کنار رشد تولید به عمق تولید توجه می‌شود اظهارکرد: در کنار تلاش برای افزایش سهم بازار تولیدات داخلی در کشور و کشورهای همسایه به دنبال افزایش عمق تولیدات داخلی هستیم.

وی افزود: باید استان مرکزی فرآیند رشد کیفی و کمی خود را در حوزه نمایشگاه دنبال کند زیرا نمایشگاه این استان از نظر قطب صنعت بودن آن، اهمیت بالایی دارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ۲۲ صنعت کشور رصد و متناسب با هر صنعت، مواد اولیه مورد نیاز آن‌ها محاسبه شده است و با رصد عمق تولید، برنامه داخلی سازی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها که از منابع دولتی، پروژه‌ها را دنبال می‌کنند به مجموعه‌های داخلی توجه کنند.

برادران با بیان اینکه برخی از وزارتخانه‌ها همچنان با رویه گذشته پیش می‌روند و به جامعه صنعتی کشور اعتماد نمی‌کنند گفت: این اتفاق با رویکرد و شعار سال جاری مغایر است چرا که به تولید و صنعت کشور خسارت وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: ظرف هفته آینده در حوزه منابع ارزی و ریالی و تحویل آن به تولید و صنعت اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و برای متمایز شدن کارنامه صنعت کشور در سال جاری با سال‌های گذشته تلاش می‌کنیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: امید می‌رود این نمایشگاه در هر سال رشد کمی و کیفی بیشتر و عمق تولید افزایش یابد.

کد خبر 706074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.