پوتین: انحصارطلبی آمریکا عامل تنش‌های کنونی در غزه است

رئیس‌جمهور روسیه در نشست مجازی گروه بریکس سیاست‌های دولت ایالات متحده را عامل تشدید تنش‌ها در غزه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در نشست مجازی گروه بریکس سیاست‌های دولت ایالات متحده را عامل تشدید تنش‌ها در غزه توصیف کرد.

پوتین گفت که تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و حماس که منجر به کشته شدن هزاران نفر شده نتیجه تمایل آمریکا برای تصمیم‌گیری یکجانبه درباره سرنوشت اختلاف‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها بوده است.

پوتین خاطرنشان کرد ایالات متحده دیگر اعضای گروه چهارجانبه درباره غزه را به حاشیه رانده است. گروه چهارجانبه گروهی متشکل از نهادهای بین‌المللی است که قرار بود در میانجی‌گری برای ایجاد سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ایفای نقش کنند.

ولادیمیر پوتین گفت آمریکا در عوض به دنبال «انحصاری کردن نقش میانجی» و مانع‌تراشی در فعالیت سایر بازیگران بین‌المللی بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «تاریخ به روشنی نشان داده که تلاش‌ها برای باز کردن گره فلسطین با تک‌روی دوام‌پذیر نیست و نتیجه عکس دارد.»

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد تصمیم‌های سازمان ملل با چشم‌انداز ایجاد «دو کشور مستقل» سرانجام با کارشکنی مواجه شدند. او خاطرنشان کرد: «این وضعیت به شرایطی منجر شده که نسل‌های مختلف فلسطینی‌ها در فضای بی‌عدالتی بزرگ شدند در حالی که اسرائیلی‌ها هم قادر به تضمین کامل امنیت خودشان نبودند.»

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه درگیری‌های فعلی در غزه به مرگ هزاران نفر و خروج گسترده غیرنظامیان از این باریکه و فاجعه انسانی منجر شده این تحولات را باعث «عمیق‌ترین نگرانی‌ها» توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که روسیه خواستار اتحاد جامعه بین‌المللی برای دستیابی به تنش‌زدایی فوری و آتش‌بس در غزه و رسیدن به یک راهکار سیاسی در خصوص درگیری‌ها است. او گفت که کشورهای بریکس و بازیگران منطقه‌ای می‌توانند در این فرایند نقش رهبری را به عهده بگیرند.

منبع: فارس

کد خبر 706058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.