آزادی ۳ زندانی یزدی به مناسبت آغاز هفته بسیج

نایب رئیس هیئت امنا ستاد مردمی دیه استان یزد با اشاره به آزادی ۳ زندانی یزدی به مناسبت آغاز هفته بسیج گفت: با برگزاری آئین گلریزان زمینه آزادی دو نفر محکوم مالی و یک نفر محکوم دیه فراهم شده و تعداد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان یزد به ۱۱۰ نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد، همزمان با آغاز هفته بسیج، به همت ستاد مردمی دیه و با همکاری سپاه الغدیر استان و بسیج حقوق‌دانان یزد آئین گل‌ریزانی با حضور نیکوکاران و مسئولین قضائی استان به میزبانی زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی یزد برگزار گردید و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا شد.

سردار حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این آئین ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج به همه مردم عزیز ایران تعلق دارد؛ چرا که فلسفه تشکیل بسیج مستضعفین که با ابتکار امام خمینی (ره) تشکیل شد، از سیره، منش و حکومت نبی مکرم (ص) گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این رخدادهای جرایم غیرعمد می‌تواند برای هرکسی حتی من و شما پیش بیاید، ادامه داد: امروز شما خیران نیک‌اندیش به کمک افرادی آمده‌اید که دستشان از لحاظ مادی کوتاه بوده و تنها چشم امیدشان بعد از خداوند به دست سخاوت شما است.

فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه قطعاً کاری که برای رضای خدا و در راه او باشد، پذیرفته شده است، گفت: آزادسازی کسانی که به‌طور غیرعمد و غیرمنتظره دچار گرفتاری شدند، کار بسیار بزرگی است.

سردار زارع کمالی با اشاره به آیه ۹۶ سوره مریم خطاب به خیران تأکید کرد: بنابراین آیه کار شما را فقط و فقط خداوند متعال می‌تواند جبران کند و خواهد پذیرفت. در ابتدای این آئین مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنا ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن قدردانی از جهادگران شرکت‌کننده در این آئین با اشاره به آیه هفتم سوره ابراهیم اظهار کرد: برگزاری چنین آیین‌هایی بسیار زیبا بوده؛ چراکه لحظاتی که آدمیان برای اهداف والای انسانی تلاش می‌کنند، لحظات مقدسی است و این آئین هم مصداق چنین لحظاتی است.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیئت‌امنای ستاد مردمی دیه استان یزد در رابطه با وضعیت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۷ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

وی در ادامه گفت: رقم بدهی این زندانیان ۲۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۲۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این مبلغ تأمین گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۰۷ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

نایب رئیس هیئت امنا ستاد مردمی دیه استان یزد تصریح کرد: تعداد سه زندانی جرایم غیرعمد با برگزاری این آئین گل‌ریزان شامل دو نفر محکوم مالی و یک نفر محکوم دیه آزاد خواهند شد و تعداد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان یزد از ابتدای سال تاکنون به ۱۱۰ نفر خواهد رسید.

مقبلی ادامه داد: ستاد دیه استان یزد الگویی برای سایر ستادهای دیه در کشور است، چرا که با برگزاری پویش‌های مختلف در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد موفق عمل کرده‌اند.

گفتنی است اجرای سرود و ورزش باستانی توسط مددجویان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این آئین بود و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و نیکوکاران به ستاد مردمی دیه استان اهدا گردید.

کد خبر 706050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.