راه‌اندازی ۳۸ پایگاه علمی در استان یزد/حمایت سپاه از ۴۶ طرح دانش بنیان و فناور استان یزد

فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد گفت: در ذیل قرارگاه علم و فناوری در استان یزد ۳۸ پایگاه علمی تقویت و راه‌اندازی شده است.

سردار حسین زارع کمالی در حاشیه نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد، اظهار کرد: قرارگاه جهاد علم و فناوری در استان یزد، یکی از قرارگاه‌های دوازده‌گانه در سطح سپاه الغدیر استان یزد قرارگاه جهاد علم و فناوری است، این قرارگاه ۳۸ پایگاه علمی راه‌اندازی و تقویت شده است همچنین بیش از ۷۸۳۲ نفر در قالب ۱۱۴۹ هسته علمی ساماندهی شدند.

وی از راه‌اندازی یک مرکز رشد الگویی، سه مرکز رشد و یک مرکز هدایت و حمایت در قرارگاه جهاد علم و فناوری خبر داد و افزود: بیش از ۴۶ طرح دانش بنیان و فناور نیز در این قرارگاه حمایت مادی و معنوی شدند.

فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد گفت: ۲۳۰ نظام مسائل در حوزه‌های مختلف تاکنون در این قرارگاه جمع‌آوری شده و ۵۱۰ محتوای علمی، خبری در راستای جهاد تبیین تولید شده است.

سردار زارع کمالی تصریح کرد: انجام هشت پروژه گسترده پژوهشی استانی و ملی و کمک به اشتغال دانش بنیان برای ۷۰ نفر از دیگر دستاوردهای این قرارگاه است.

جوانان ایرانی در عرصه صنعتی از جهان جلو خواهند زد

محسن کاظمی، معاونت امور بین‌الملل بسیج مستضعفین کشور نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: موفقیت‌های استان یزد در همه زمینه‌های مختلف صنعتی، نظامی، کشاورزی مشهود است و هر آنچه در قالب این نمایشگاه به عنوان دستاورد نخبگان ارائه شد امید آفرین بوده و نمونه‌های بارزی از دستاوردهای دانشجویان و دانش‌آموزان بسیجی در کشور بوده و قابل تقدیر است.

وی افزود: همه افراد در نظام جمهوری اسلامی لایق برترین جایگاه‌ها در جهان هستند و حضرت آقا نیز همواره تأکید داشتند که بر روی تولیدات کشور عنوان ساخت ایران درج شود، قطعاً آینده جهان و آینده علم در اختیار ما خواهد بود و در عرصه‌های صنعتی و علم و فناوری همچون عرصه‌های دین و اخلاق پیشرفت بیشتری خواهیم داشت و با ادامه این روند از دنیا جلو خواهیم زد.

کد خبر 706030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.