آغاز ثبت‌نام طرح کشاورزی قراردادی محصولات گندم و دانه‌های روغنی در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و اجرای برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، طرح کشاورزی قراردادی محصولات گندم و دانه‌های روغنی را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در جمع خبرنگاران درباره مزایای اجرای طرح کشاورزی قراردادی اظهار کرد: تأمین نهاده‌های تولید مانند کود، سم و دیگر نهاده‌ها و آموزش کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی و خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم است.

وی افزود: کشاورزان استان مازندران با ثبت‌نام در این طرح و اجرای کشاورزی قراردادی از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه و انجام تسویه حساب نهایی در زمان تحویل محصول سود خواهند برد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران هم‌چنین در خصوص هزینه کرایه حمل محصولات کشاورزی اظهار کرد: در این طرح به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه کرایه حمل محصول به کشاورز تخصیص می‌یابد.

وفائی‌نژاد از دیگر مزایای اجرای این طرح به معرفی کارشناس به کشاورزان طرف قرارداد اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز به منظور تسهیل، هدایت و نظارت، اقدام به معرفی کارشناس به کشاورزان طرف قرارداد و ارائه مشاوره‌های فنی در طول دوره کاشت، داشت و برداشت محصول خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با اجرای این طرح در زمینه تولید گندم، ۲۱ هزار هکتار از مزارع گندم استان به صورت قراردادی زیر کشت رفت و با توجه به ۵۸ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم شاهد افزایش ۴۲ درصدی برداشت گندم در استان بودیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز انتظار می‌رود با توجه به اجرای طرح کشاورزی قراردادی در کشت محصولات گندم و دانه‌های روغنی، شاهد استمرار و ادامه خوداتکائی و دستیابی به جهش در رشد تولید محصولات اساسی کشاورزی باشیم.

وفائی‌نژاد افزود: کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرسGTC.IR ، اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب و در سامانه ثبت‌نام کرده تا از مزایای آن برخوردار شوند.

کد خبر 706006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.