۳۰۰ نقطه مستعد حادثه در راه‌های استان مرکزی رفع خطر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۰۰ نقطه مستعد حادثه شامل نقاط پرتگاهی، اصلاح هندسی قوس‌های افقی، تقاطع‌های همسطح و... در بازه زمانی دوسال اخیر ایمن‌سازی و رفع خطر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی راه‌های استان اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌هایی که در سطح کشور و به صورت هوشمند انجام گرفت، ۸۸۷ نقطه پرخطر در کشور شناسایی شده که سهم استان مرکزی از این نقاط ۳۷ نقطه بوده است.

وی افزود: این نقاط سال گذشته شناسایی و تیر ماه سال جاری برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شد، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با توجه به اعتباراتی که در نظر گرفته شده تصمیم بر این شد تا از ۳۷ نقطه مد نظر در استان ۱۵ نقطه تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ رفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: برای رفع این ۳۷ نقطه حادثه خیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شش میلیارد آن اختصاص پیدا کرده و به تناوب در راستای رفع این نقاط هزینه شده است.

جهانی دامه داد: رفع ۹ نقاط حادثه خیز در سطح استان با اعتبارات تخصیص یافته انجام و مقرر شد تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ (شهریورماه سال آینده) شش نقطه حادثه خیز باقی مانده نیز برطرف شود.

وی از برگزاری دوازدهمین کمیسیون اجرایی آئین‌نامه مدیریت حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان مرکزی با حضور نصیری نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه معاون اول ریاست جمهوری، صباغ‌زاده مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حیدری کارشناس دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: در این جلسه آخرین وضعیت رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب در شبکه راه‌های استان مرکزی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن و هم افزایی استانداری مرکزی در تأمین اعتبار برای رفع برخی نقاط حادثه‌خیز بررسی شد.

جهانی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: در این نشست مقرر شد تا چهار نقطه از ۳۷ نقطه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از سوی استانداری تأمین اعتبار شود و امید می‌رود با اختصاص آن روند پیشرفت رفع این نقاط نیز تسریع شود.

وی اظهار کرد: به جز ۳۷ نقطه حادثه‌خیز مصوب، در سطح استان کمیته‌ای متشکل از پلیس راه، فرمانداری‌ها و کارشناسان این اداره کل تشکیل و پس از شناسایی نقاط مستعد حادثه، ۳۰۰ نقطه شامل نقاط پرتگاهی، اصلاح هندسی قوس‌های افقی، تقاطعات همسطح، تعریض محور و… طی بازه زمانی دوسال اخیر ایمن سازی و رفع خطر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: در یک سال اخیر اقداماتی نیز به صورت امانی و با امکانات خودرویی و توان نیروی انسانی در اختیار راهداری از جمله آشکارسازی، روشنایی تقاطع‌ها و… به منظور رفع این نقاط انجام شده‌است.

کد خبر 706005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.