افزایش ۳۵ درصدی منابع اهدایی کتابخانه‌های عمومی قزوین

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از افزایش ۳۵ درصدی منابع اهدایی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی امروز -سه‌شنبه سی‌ام آبان‌- در مراسم تکریم کتاب‌خوانان و کتابداران نمونه استان قزوین که در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه عمومی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: منابع اهدایی کتابخانه‌های عمومی استان یعنی کتاب‌هایی که به کتابخانه‌های ما هدیه شد، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: امسال استان قزوین در جشنواره روستای دوستدار کتاب این توفیق را پیدا کرد که از بین ۲۷۱ باب روستای نامزد در این جشنواره رتبه برگزیده را با کتابخانه روستای کلج به خود اختصاص داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به مزیت‌های قانون مالیات برای توسعه امر کتابخوانی در استان قزوین گفت: در همین راستا یکی از شرکت‌های صنعتی استان قزوین برای محصور شدن کتابخانه عمومی ما در شهرک دانش ۱۰ میلیارد ریال کمک مالی کرد که جا دارد از این واحد صنعتی تشکر کنیم که مسئولیت اجتماعی خود را در این حوزه انجام داد و به کمک کتابخانه ما آمد.

محمدبیگی به سپری شدن ۲۵ سال از عمر کتابخانه امام‌خمینی (ره) بزرگ‌ترین کتابخانه استان اشاره کرد و افزود: بنابراین نیاز به بازطراحی و ایجاد فضاهای تازه متناسب با نیاز کودک و نوجوان امروزی احساس می‌شود و بحث بازطراحی در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته که در سه فاز تعریف شده که فاز یک انجام شده، فاز دوم در حال انجام و فاز سوم در آینده نزدیک انجام می‌شود که در این بازطراحی اتاق عمل و خدمات مبتنی بر وب ارائه شده و یا خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از انجام بازطراحی کتابخانه مزبور بازطراحی دو کتابخانه علامه رفیعی و عارف قزوینی انجام خواهد شد و ساختمان اداره‌کل را از کتابخانه عارف جابه‌جا کردیم تا سالن مطالعه این کتابخانه احیا شود.

این مدیر فرهنگی با اشاره به اجرای طرح ارسال منابع کتابخانه‌ای به کودکان و نوجوانان گفت: با حضور یاوران کتاب مناطق محروم و نواحی فاقد کتابخانه‌ها از کتاب‌های جدید بهره‌مند شدند.

کد خبر 705972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.