اطلاع‌رسانی به موقع از خسارات بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری کرد

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارش‌ها در استان خسارت خاصی نداشت، گفت: اطلاع‌رسانی به موقع باعث شد تا بارش‌ها خسارت خاصی به بار نیاورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک‌روز امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بارندگی‌ها از روز گذشته در همه مناطق استان آغاز شد و تا اواخر وقت شب گذشته ادامه داشت، اظهار کرد: خوشبختانه بارش‌های خوب و گسترده باران در همه نقاط استان خسارت خاصی را به همراه نداشته است.

وی با اشاره به آب‌گرفتگی معابر و همین‌طور منازل مردم در برخی مناطق شهری و روستایی استان، افزود: عشایر در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه دچار مشکلاتی شدند که کمک‌رسانی‌های لازم به آنها صورت گرفت.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارش‌ها در بعضی مناطق تا ۱۰۰ میلی‌متر گزارش شد، خاطرنشان کرد: اگر چه بارش‌ها خسارت عمده‌ای نداشت اما قطعی چند ساعته برق در یاسوج و سایر مناطق انتقادات مردم را در پی داشت که باید قطعی برق به حداقل برسد.

نیک‌روز تصریح کرد: در مجموع عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در بارش‌های روز گذشته خوب و قابل قبول بود اما مشکلاتی وجود داشت که باید تمهیدات لازم توسط دستگاه‌ها برای بارندگی‌های آتی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه آب‌گرفتگی جداول ناشی از پسماند مغازه‌ها بود که شهرداری باید به این مورد ورود کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کند، تاکید کرد: چاله چوله‌های سطح شهر ناشی از کنده‌کاری دستگاه‌های خدمات‌ رسان آب و برق، مخابرات و شرکت گاز موجب خسارت به خودروهای شخصی مردم و حتی منجر به تصادف شده که این موارد در نشست بعدی ستاد مدیریت بحران استان در دستور کار قرار دارد تا در بارش‌های بعدی چنین مشکلاتی را شاهد نباشیم.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت محورهای اصلی استان گفت: محور یاسوج- بابامیدان، یاسوج- شیراز و یاسوج- سپیدار- سادات ریزش سنگ گزارش شده بود که توسط دستگاه مربوطه رفع و راه‌های اصلی استان باز هستند.

نیکروز افزود: در حوزه راه‌های روستایی از فرمانداران خواستیم که وضعیت راه‌ها را رصد کرده و چنانچه مشکلی در این خصوص وجود داشت را با ارسال تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری رفع کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد خاصی از بارش‌های روز گذشته گزارش نشده‌است، اظهار کرد: بخش اعظمی از همکاری و مشارکت مردم در بارش‌ها ناشی از اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها خصوصاً صدا و سیمای مرکز استان در انجام مصاحبه‌های رادیویی، تلویزیونی و ارسال پیامک است که از همه آنها تشکر می‌کنم.

کد خبر 705965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.