بارش باران مدارس ۹ شهرستان گلستان را تعطیل کرد / باد شدید در ۲۴ ساعت گذشته خسارت آفرید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از تعطیلی مدارس ۹ شهرستان استان به واسطه بروز سیلاب و وزش باد شدید خبر دادو گفت: آموزش دانش آموزان نوبت عصر مدارس این شهرستان‌ها مجازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، نعمت الله حاجی‌زاده ظهر _ امروز سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت شیفت عصر مدارس شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و کلاله مجازی شد.

وی از شکستن بیش از ۶۰ اصله درخت در مسیرهای ارتباطی استان بر اثر وزش شدید باد در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: در این حوادث ۱۲ نفر مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خاطرنشان کرد: پیش از این ۲۰ اصله درخت با احتمال شکستگی قبل از شروع وزش باد با هدف پیشگیری از بروز خسارات، قطع شد.

حاجی زاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد با ۹۰ کیلومتر بر ساعت مربوط به مراوه‌تپه بود، اضافه کرد: کمترین سرعت ورزش باد مربوط به بندرگز با ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.

وی با بیان اینکه وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته منجر به خسارت به ابنیه، منازل مسکونی شد، تاکید کرد: سقوط تعداد زیادی درخت بر سیم‌های برق هم منجر به قطعی چند ساعته برق در شهرستان‌های مختلف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان تصریح کرد: تاکنون ۱۲ نفر بر اثر سقوط درختان یا برخورد خودروها با درختان شکسته در جاده‌های استان گلستان مصدوم شدند، همچنین چهار فقره حریق از نوع کف سوز در ارتفاعات جنگلی رامیان رخ داد که البته مهار شد.

حاجی زاده از انسداد کردکوی - گرگان در شب گذشته خبر داد و تاکید کرد: به دلیل وزش باد شدید در این محور یک اصله درخت بر روی یک دستگاه مینی‌بوس با ۱۸ نفر سرنشین سقوط کرد که در این حادثه ۱۰ نفر مصدوم شدند.

وی گفت: با تلاش نیروهای راهداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان ترافیک مسیر کردکوی - گرگان به دلیل سقوط درخت بر روی خودروها مدیریت شد و هم اینک تردد در تمام مسیرهای ارتباطی استان گلستان به غیر از جاده جنگل گلستان، مشکلی ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ضمن ابراز تأسف از سقوط یک اصله درخت بر سر دانش‌آموزی در روز گذشته، گفت: عماد شاملو دانش‌آموز پایه سوم دبستان شاهد شهرستان مینودشت است با حضور در یک اردوی تفریحی از ناحیه سر مصدوم شد.

حاجی زاده ضمن اشاره مصدومیت دو دانش‌آموز در اردوی تفریحی روز گذشته، اضافه کرد: دانش‌آموز دیگری که از ناحیه پا دچار مصدومیت شد که پس از طی درمان و از بیمارستان مرخص شد.

اداره کل هواشناسی گلستان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای، از نامساعد بودن شرایط جوی و وزش شدید باد و احتمال شکستن درختان در دوشنبه خبر داده و سطح مخاطرات این سامانه را نیز نارنجی اعلام کرده بود.

کد خبر 705963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.