انتقال تجربیات مشهد به شهر «دوشنبه» در حوزه شهر هوشمند

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: باتوجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در شهرداری مشهد، طی تفاهم نامه‌ای تجربیات حاصل از چهار اقدام شهرداری در اختیار شهر دوشنبه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدرضا سمیعی در خصوص تفاهم‌نامه همکاری میان مشهد و شهر دوشنبه در تاجیکستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در شهرداری مشهد، طی تفاهم‌نامه‌ای تجربیات حاصل از چهار اقدام شهرداری در اختیار شهر دوشنبه قرار می‌گیرد.

وی افزود: نخستین اقدام، انتقال تجربیات حوزه حمل‌ونقل هوشمند است، پرداخت الکترونیک با کارت شهروندی «من‌کارت» از سال ۹۰ آغاز شده است و در حال حاضر روزانه حداقل یک میلیون تراکنش از این طریق صورت می‌گیرد و نمونه موفقی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: موضوع بعدی انتقال تجربیات در حوزه خدمات شهری است که بر اساس تفاهم‌نامه مذکور، اقدامات صورت گرفته در سامانه جامع پسماند، سامانه‌های تفکیک زباله از مبدا به صورت هوشمند و اپلیکیشن‌های مختلف منتقل می‌شود.

سمیعی اضافه کرد: تجمیع دکل‌های مخابراتی موضوع دیگر در تفاهم‌نامه است که بر اساس آن تجربیات، طراحی و اجرا توسط شهرداری مشهد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: آخرین موضوع، انتقال تجربیات در خصوص زیست‌بوم نوآوری و ایجاد پارک‌های فناوری است که در حال حاضر تجربیات به دست آمده را می‌توان به شهر دوشنبه منتقل نمود و با مشارکت سایر همکاران شهرداری و استان در راستای ایجاد پارک فناوری در شهر دوشنبه اقدام کرد.

کد خبر 705944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.