ویژگی‌ها و قوانینی عجیب از شهرهای مختلف جهان

از شناور بودن آمستردام تا اجبار لبخند هشت دندانی در شانگهای، شهرهای جهان شگفتی‌های جالبی فارغ از ظاهر سخت و بتنی خود دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بسیاری از شهرهای جهان، دارای ویژگی یا قانون‌های جالب و البته عجیبی هستند که آن‌ها را از متمایز از سایرین می‌کند. در ادامه به چند مورد از دانستنی‌های شگفت‌انگیز در مورد چند شهر پرداخته می‌شود.

نیویورک

تا دهه ۱۹۲۰، اول ماه مه «روز اسباب‎‌کشی» در شهر نیویورک بود. اگر در آن سال‌ها ساکنان می‌خواستند آپارتمان خود را جابه‌جا کنند، باید تا دهم مه صبر می‌کردند و به این صورت همه شهر خانه‌هایشان را یک‌جا عوض می‌کردند. همان‌طور که شهر بزرگ شد و رشد کرد، این سنت که به دوران استعمار بازمی‌گشت، شروع به از بین رفتن کرد زیرا کل شهر به آشفتگی کشیده می‌شد.

ویژگی‌ها و قوانینی عجیب از شهرهای مختلف جهان

لندن

رانندگان تاکسی سیاه لندن (تاکسی‌ها) باید نام خیابان‌ها و نقشه‌های محلی را تا چهار سال مطالعه کنند و چندین امتحان را بگذرانند تا گواهینامه‌ای موسوم به «دانش» را دریافت کنند. تنها پس از آن، رانندگان نشستن پشت فرمان یکی از نمادین‌ترین تاکسی‌های جهان بنشینند. تاکسی‌ران‌ها باید حدود ۳۲۰ مسیر پرطرفدار را در ۲۵ هزار خیابان یاد بگیرند و ۲۰ هزار مکان دیدنی و مکان‌های محبوب را به خاطر بسپارند تا بدون نقشه در محله‌های لندن حرکت کنند.

برلین

با میزبانی از ۱۷۰ موزه، پایتخت آلمان موزه‌های بیشتری نسبت به روزهای بارانی‌اش دارد. از جزیره موزه گرفته تا موزه جاسوسی و حتی موزه سوسیس کاری ( Curry Sausage)، برای همه افراد با هر سلیقه‌ای موزه‌ای منحصربه‌فرد وجود دارد.

ویژگی‌ها و قوانینی عجیب از شهرهای مختلف جهان

لس‌آنجلس

هنگامی که برای اولین بار در سال ۱۹۲۳ ساخته شد، تابلوی نمادین هالیوود در اصل "HOLLYWOODLAND" خوانده می‌شد و تبلیغی برای منطقه جدیدی از توسعه مسکن بود که روی تپه‌های بالای منطقه هالیوود لس‌آنجلس ساخته شد. در سال ۱۹۴۹، سازمان پارک‌ها و تفریحات لس‌آنجلس سعی کرد کل تابلو را تخریب کند، اما شهرداری به آن رأی منفی داد و در عوض فقط کلمه LAND حذف شد و ۹ حرف بزرگ باقی‌مانده را به نمادی جهانی تبدیل کرد که اکنون به مکان گردشگری تبدیل شده است.

سئول

سئول یک مرکز جهانی برای فناوری و نوآوری است و گزارش شده است که این کشور سریع‌ترین میانگین سرعت اینترنت را در جهان دارد. کره‌جنوبی با داشتن حداکثر سرعت ۲۶.۱ مگابیت در ثانیه برای پهنای باند، ادعا می‌کند که بهترین قابلیت دسترسی اینترنت در این سیاره را نیز دارد. در این کشور می‌توان ۹۵ درصد انتظار سیگنال کامل را داشته باشید.

ویژگی‌ها و قوانینی عجیب از شهرهای مختلف جهان

بارسلونا

ساگرادا فامیلیا، یکی از شناخته‌شده‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی بارسلونا است که ساخت آن نسبت به هرم بزرگ جیزه در مصر بیشتر طول کشیده است. این کلیسا که توسط گائودی طراحی شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، ساختنش در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. در حال حاضر، تخمین زده می‌شود که این ساختمان در نهایت در سال ۲۰۲۶ به پایان برسد و آن را به یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های معماری در جهان تبدیل کند.

لیسبون

لیسبون در واقع یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. بنای این شهر برای اولین بار حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد گذاشته شد و دومین پایتخت قدیمی اروپا پس از آتن محسوب می‌شود و حداقل چهارصد سال از رم نیز قدیمی‌تر است. این شهر در یک زلزله بزرگ در سال ۱۷۵۵ ویرانی شدیدی را تجربه کرد و چهره امروزی شهر، نتیجه بازسازی مرتبط با آن دوران است.

ویژگی‌ها و قوانینی عجیب از شهرهای مختلف جهان

شانگهای

هنگامی که چین خط راه‌آهن سریع‌السیر خود را بین شانگهای و پکن، دو شهر بزرگ و مهم این خود برای امور مالی، تجاری و سیاسی به راه انداخت، خدمه واگن‌های قطار طوری آموزش‌دیده بودند که دقیقاً هشت دندان خود را هنگام لبخند به افراد نشان دهند. این کار نیاز به تمرین زیادی داشت، حتی برخی اعتراف کردند که از چوب غذاخوری برای نگه‌داشتن آرواره‌های خود در موقعیت مناسب حین یادگیری استفاده کرده‌اند.

سنگاپور

سنگاپور اغلب به عنوان شهری با قوانین سختگیرانه و گاهی بسیار عجیب توصیف می‌شود. به عنوان مثال، خواندن یا بیان هر تشعر یا آهنگ زشت در ملأ عام غیرقانونی است و ممکن است شما را به مدت سه ماه زندانی کند. همین میزان مجازات برای یک جرم دیگر یعنی اتصال به وای‌فای شخص دیگر در نظر گرفته شده است.

ویژگی‌ها و قوانینی عجیب از شهرهای مختلف جهان

آلبروبلو

شهر ایتالیایی آلبروبلو در منطقه پولیا به خاطر خانه‌های کندوی مانندش به نام ترولی معروف است. دلیل ساخت آنها برای زیبایی شهر نبود، بلکه صرفاً ندادن مالیات بود. برای جلوگیری از پرداخت هزینه به دولت برای این ساختمان‌ها، ساکنان خانه‌ها را به‌گونه‌ای ساختند که نتوان آن را به عنوان یک شهرک مسکونی معرفی کرد.

آمستردام

آمستردام شهری است که روی یازده میلیون تیر چوبی ساخته شده است. طول آنها ۱۵ تا ۲۰ متر است که در یک لایه شنی به عمق حدود ۱۱ متر قرار می‌گیرند. در حالی که ایستگاه اصلی قطار آمستردام به‌تنهایی به ۹ هزار تیر برای پشتیبانی نیاز دارد، یک خانه متوسط به‌طور معمول فقط به ۱۰ مورد از آن‌ها نیاز دارد.

ویژگی‌ها و قوانینی عجیب از شهرهای مختلف جهان

کد خبر 705930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.