ثبت بیش از ۲ هزار تخلف در بازرسی از سطح بازارهای کردستان

مدیرکل صمت کردستان گفت: در بازرسی و نظارت بر سطح بازار و مراکز عرضه و فروش کالاهای اساسی در استان کردستان امسال تاکنون دو هزار و ۱۷ مورد تخلف به ثبت رسیده که ارزش ریالی پرونده‌های این بخش ۲۹۸ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بختیار خلیقی امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار قیمت کالاهای اساسی را در بازار رصد می‌کند و با بازرسی و نظارت‌های خود افزایش قیمت یا کمبود هر قلم اساسی را پیگیری می‌کند.

وی افزود: در برنامه این کارگروه طرح ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و میوه شب عید را برای چهار ماه آینده در دستور کار داریم و طرح‌های نظارتی و بازرسی در این ایام نیز تشدید خواهد شد.

مدیرکل صمت کردستان از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در پایان سال خبر داد و گفت: نمایشگاه ماه رمضان و نمایشگاه‌های پاییزه و ایام بازگشایی مدارس امسال در استان کردستان برگزار شد که مجوز برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نیز با همکاری اتاق اصناف به فرمانداری شهرستان‌ها واگذار شده است.

خلیقی در ادامه، پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تخصیص سهمیه شکر به واحدهای صنعتی و صنفی استان، رفع کمبود برخی از انواع سایزهای لاستیک سنگین، بررسی افزایش قیمت گوشت قرمز و کمبود دام زنده در سطح بازار استان، پیگیری کمبود خمیرمایه و درخواست برای افزایش سهمیه تخصیص یافته به استان، بررسی مشکلات عرضه مرغ زنده و جلوگیری از افزایش قیمت آن و ابلاغ شیوه نامه توزیع شفاف لاستیک و روغن موتور را از اهم اقدامات اجرا شده در راستای مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان برشمرد.

ثبت بیش از ۲ هزار تخلف در بازرسی از سطح بازارهای کردستان

وی با بیان اینکه استان کردستان یکی از واحدهای تولید لاستیک در کشور است و با کمبود لاستیک مواجه نبوده‌ایم، گفت: میانگین خروج محصول تولیدی استان در هر ماه ۴۱۱ هزار و ۲۳۰ حلقه لاستیک است که به صورت میانگین روزانه ۱۳ هزار و ۲۶۵ حلقه توسط واحد تولیدی لاستیک بارز کردستان تولید و در خود استان و سایر استان‌ها به فروش می‌رسد.

مدیرکل صمت کردستان به انجام اقدامات نظارتی و بازرسی در سطح بازار و مراکز عرضه و فروش کالاهای اساسی در استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۳ مورد بازرسی در سطح بازارهای استان صورت گرفته که در این راستا یک هزار و ۸۳۵ پرونده تشکیل شده است.

خلیقی تعداد تخلفات صورت گرفته در سطح بازار و مراکز عرضه و فروش کالاهای اساسی را استان را دو هزار و ۱۷ مورد عنوان کرد که ارزش ریالی پرونده‌های این بخش ۲۹۸ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 705929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.