دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری از بیابان‌زایی برنامه ارائه دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به بیابان‌زایی‌های انجام‌ شده در بعضی نقاط استان اردبیل، از بین رفتن پوشش گیاهی و و خطر گردوغبار ناشی از آن، لازم است دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست، در راستای بیابان‌زدایی برنامه ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در نشست کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان اظهار کرد: با توجه به بیابان‌زایی‌های انجام شده در بعضی نقاط استان اردبیل و از بین رفتن پوشش گیاهی و و خطر گردوغبار ناشی از آن، باید همه دستگاه‌ها و مردم در راستای حفظ محیط زیست، برای درخت‌کاری و افزایش پوشش گیاهی تلاش کنند.

وی با تأکید بر ارائه برنامه در راستای بیابان‌زدایی از سوی دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست استان اردبیل، افزود: کشت گیاهان و درخت‌کاری با هدف حفظ پوشش گیاهی در منطقه علاوه بر تصفیه هوا، در حفظ خاک نیز تأثیرگذار است.

ضرورت معاینه فنی مرتب خودروها برای جلوگیری از آلایندگی هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا در سطح استان، اقدامات مناسب مراکز معاینات فنی خودرو ضروری بوده و لازم است خودروهای سواری و ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری دارای آلایندگی به‌صورت مرتب معاینه شوند.

میرجعفریان با تأکید بر توجه به بهینه‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و ارائه خدمات منظم توسط این ناوگان در راستای بهره‌مندی مردم گفت: در صورت استفاده مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی از حجم وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر کاسته شده است که موجب حفظ پاکی هوا می‌شود.

وی تصریح کرد: تجهیز و استانداردسازی موتورخانه‌ها نیز در راستای پیشگیری از آلایندگی دارای اهمیت بوده و پیگیری و اقدام دستگاه‌های مربوط ضروری است.

کد خبر 705919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.