ارائه خدمات شهری مهمترین ارکان شکل‌گیری شهرداری است

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: خدمات شهری شامل تنظیف و رفت و روب و خدمات‌رسانی زیست‌محیطی یکی از مهمترین ارکان شکل‌گیری شهرداری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا طبیبی در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره خدمات شهری منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به نقش مهم خدمات شهری و اینکه خدمات شهری در شهرداری‌ها یکی از ارکان قدیمی این نهاد بوده است که قدمتی معادل قدمت تأسیس شهرداری‌ها دارد، اظهار کرد: همانطور که از عنوان آن نیز مشخص است، نهادی با وظایف خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف شهری و نیز زیست‌محیطی است.

وی افزود: وظایف این معاونت را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ دسته نخست شامل وظایفی است که به ساماندهی، حفظ و بهینه‌سازی محیط‌زیست منتج و دسته دوم شامل ماموریت‌هایی است که به خدمات‌رسانی عمومی به شهروندان منتهی می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های معاونت خدمات شهری که هم جنبه خدمات‌رسانی عمومی داشته و هم جنبه زیست‌محیطی دارد، موضوع تنظیف و رفت و روب معابر شهری است که این امر از بدو تأسیس شهرداری‌ها همواره یکی از فعالیت‌های روزمره شهرداری‌ها و خدمات شهری بوده است.

طبیبی ادامه داد: خدمات شهری از ابتدایی‌ترین امکانات آغاز شده است و در حال حاضر با توسعه صنعت و مکانیزاسیون و تجهیزات متنوع و مدرن، خدمات فراوانی به شهر و زندگی شهری ارائه می‌کند.

۸۰ درصد طرح جامع آبرسانی شمال به جنوب در منطقه ۲ قرار دارد

مجتبی حق‌شناس، رئیس سابق اداره خدمات شهری منطقه دو شهرداری اصفهان در ادامه این نشست با اشاره به مهمترین پروژه‌های خدمات شهری منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم این منطقه، احداث منبع آب مادی شمس‌آباد ورودی خیابان امام خمینی (ره) است که کمک زیادی به رفع خشکسالی منطقه ۲ می‌کند و در حال حاضر اتمام و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: یک منبع آب دیگر نیز در خط لوله اصلی از سمت خیابان مدرس نجفی به سمت صمدیه احداث شده است و به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سابق اداره خدمات شهری منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح جامع آبرسانی از دیگر پروژه‌های خدمات شهری است که یک تک لوله از سمت خیابان قلمستان به سمت آتشگاه عبور می‌کند که اعتباری بالغ بر ۲۷.۵ میلیارد تومان هزینه این پروژه است و حدود ۸۰ درصد آن در منطقه دو و مابقی در منطقه ۹ قرار دارد که در مرحله آغاز عملیات است.

حق‌شناس ادامه داد: از دیگر پروژه‌های منطقه دو اکو پارک کوهستانی درختکاری شده شهرک پرتو (۵۳ هکتاری) است که زمین آن مربوط به منابع طبیعی است و در گذشته به وسیله تانکر آبرسانی می‌شد، اما اکنون با احداث ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان، هزینه آبرسانی به صورت قطره‌ای به ۹۰ درصد مجموعه صورت می‌گیرد که در آینده شاهد یک کوه صفه دیگر در نزدیک پالایشگاه و نیروگاه خواهیم بود.

وی گفت: یک پروژه احداث مخزن در خیابان حکیم فرزانه با ظرفیت ۵۰۰ مترمربع داریم که از خیابان امام‌خمینی (ره) محله دهنو آغاز و تا میدان استقلال و بابوکان ادامه دارد که در گذشته با تانکر آبرسانی می‌شد؛ اما هم‌اکنون لوله کشی شده است.

رئیس سابق اداره خدمات شهری منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به نصب لوسترهای نوری خیابان شهیدان غربی برای اولین بار با پایه روشنایی افزود: ۱۶ لوستر سه متری در این محل نصب شد که مورد استقبال مردمی قرار گرفت و در ادامه خیابان شهیدان شرقی نیز عقد قرارداد برای نصب لوستر نوری شده است.

حق‌شناس دیوارنگاری محله‌های دهنو، بابوکان، مشکین و ساخت پاتوق شهری در محلات دهنو، ولدان و بابوکان و ایجاد آب‌نما، نیمکت، دیوارنگاره، فلاورباکس و بازسازی و نوسازی و زیباسازی را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه احداث و توسعه پارک ولدان خیابان ملت و پارک جاوان پایین از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری منطقه دو شهرداری اصفهان است، گفت: هم‌اکنون به دنبال تأمین روشنایی، اسباب‌بازی و تکمیل این دو پارک هستیم.

ارائه خدمات شهری مهمترین ارکان شکل‌گیری شهرداری است

به گزارش ایمنا، در این مراسم با حضور محمدرضا طبیبی مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان و جمعی از معاونان و مدیران منطقه از زحمات «مجتبی حق‌شناس» رئیس سابق خدمات شهری منطقه دو قدردانی و «منصور فخرزارع» به‌عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

کد خبر 705917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.