تخریب کوره‌های زغال در منطقه جنگلی فیروزآباد کرمانشاه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه از تخریب کوره‌های زغال در منطقه جنگلی فیروزآباد کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، تیمور بلینی امروز _سه‌شنبه سی آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی انجام گشت‌های شبانه‌روزی، کوره‌های زغال غیرمجاز در محدوده وزم و خشکرود سرفیروزآباد شناسایی و نابود شد.

وی با تاکید بر جرم انگاشتن قطع درختان برای تولید ذغال، افزود: سودجویان در مناطق جنگلی فیروزآباد با سوزاندن چوب جنگلی باارزش ذغالی ناچیز را به بازار عرضه می‌کنند این در حالی است که ارزش درختان سوخته شده با محصول حاصل شده قابل قیاس نیست.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: حرکت تخریبی کاسبان ذغال از تنه درختان توسط نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی در حال رصد است.

بلینی اضافه کرد: با توجه به توانمندی و گسترش رسانه‌های جمعی به منظور انتقال فرهنگ و افکار سودجویان با اطلاع از ارزش غیر بازاری جنگل‌ها، توان فکری و جسمی خود را صرف تخریب سرمایه‌های طبیعی کرده که اثرات فاجعه بار آن دامن گیر جامعه و عموم مردم خواهد بود.

وی با اشاره به جدیت در برخورد با متخلفان، گفت: افراد علاقه‌مند به طبیعت شهرستان و بقای درختان جنگلی فیروزآباد برای حفظ و حراست آن‌ها، همگام با گشت و پایش توسط منابع طبیعی شهرستان با شماره‌گیری ۱۵۰۴ گزارش تخلفات را به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 705880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.