روایت‌هایی از لشکریان مخلص خدا

راویان راه عشق هستند، یک روز در جنگ و یک روز در روزهای کرونا زده، یک روز در سیل و سیلاب،یک روز در طوفان، زلزله، زیر آوار و اردوهای جهادی،؛ آنها ایثار را معنا ، شهامت را تفسیر و شهادت را تمرین می‌کنند، کسانی که عنوان بسیجی بر پیشانی‌شان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «بسیجی لشکر مخلص خداست»، ده‌ها کتاب، صدها یادداشت به اندازه این کلام گهربار امام خمینی (ره) نتوانسته گویای نقش مردان و زنانی باشد که بدون هیچ چشم‌داشتی پای کار انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند، ردپایشان را هر جا می‌توان دید، در هر عرصه و دغدغه‌ای که به وجود می‌آید حضور دارند؛ لباس فرم خاصی ندارند که بتوان از مردم عادی تشخیصشان داد، از همان خاکی بودن و حضور داشتنشان در هر بحرانی که پیش می‌آید، می‌توان حدس زد که بسیجی هستند، برایشان فرقی نمی‌کند حضور داوطلبانه آنها در هشت سال دفاع مقدس باشد یا کمک به زلزله و سیل‌زدگان غرب و شمال و جنوب کشور، می‌خواهد تا زانو در گل رفتن سیل آق قلا باشد یا کمک‌های مومنانه و تهیه بسته ارزاق برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند و یا حضور دربیمارستان‌ها برای دادن حس همدلی و روحیه به کادر درمان، با هم قسم شده‌اند که پرچم این انقلاب را با حضور در صحنه و عمل‌های مجاهدت‌گونه به دست حضرت بقیه‌الله (عج) برسانند و سرافرازانه حکومت مهدوی را در جهان هستی بگسترانند، هفته بسیج فرصت مغتنمی است تا پای صحبت تعدادی از مردان و زنان بسیجی بنشینیم تا برایمان از تفکر بسیجی بگویند، تفکری که با فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته شده و به آنها یاد داده که در راه رسیدن به قله باید از جان خویش هم بگذرند.

روایت‌هایی از لشکریان مخلص خدا

بسیجی یک شغل نیست، یک شوق است

۴۰ سال است که به افتخار بسیجی بودن نائل شده است، همان روزها که دشمن از بن مسلح شده به خاک‌های این مرز و بوم یورش آورد به همراه دیگر نیروهای مردمی داوطلب راهی جبهه شدند تا نگذارند هیچ‌کس به خاک این وطن چپ نگاه بکند. سیداکبر حسینی که برادرش را در جنگ از دست داد با پایان آن سال‌های حماسه همچنان بسیجی مانده تا رهرو راه برادر شهیدش و دیگر شهدا باشد.

حسینی از خصوصیات یک بسیجی واقعی می‌گوید، بسیجی که باید الگوی مردم بوده و مردم روی او قسم بخورند، رزمنده سال‌های دفاع مقدس که هم اکنون در بازار آزاد به فعالیت مشغول هست، امیدآفرینی در جامعه را از وظایف بسیجیان در مقطع کنونی می‌داند تا جامعه از این شرایط سخت کنونی و مشکلات اقتصادی عبور کند، داشتن دو پسر بسیجی که در راه آقای حسینی قدم برداشته‌اند از دل‌خوشی‌های این بسیجی قدیمی است که بسیجی بودن را شغل نمی‌داند بلکه آن را شوقی شگفت‌انگیز معرفی می‌کند.

بسیج باید بازوی همه جانبه ولایت و رهبری باشد

جرقه‌های بسیجی شدن با مرور خاطرات دایی شهیدش در ذهن او شکل گرفته است، شهیدی که نمونه کامل یک بسیجی تمام عیار بوده و نه تنها فعالیت‌های گسترده فرهنگی در پایگاه بسیج محله داشته بلکه برای دفاع از کیان این مرز و بوم راهی جنگ شده و به افتخار شهادت نائل شده است.

اکرم همتی که از بانوان فعال بسیجی شهر است که پرچم جهاد را هم در عرصه فعالیت‌های علمی و هم در عرصه فعالیت‌های فرهنگی بر داشته است، این بانوی جوان که کارشناسی ارشد تفسیر علوم قرآنی دارد، از لزوم تلاش مجاهدت‌گونه می‌گوید، تلاشی که بدون آن نمی‌توان در مسیر اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب قدم بر داشت.

همتی به اهداف بسیج که دفاع از مقدسات و کیان انقلاب اسلامی تحت هر شرایطی است اشاره کرده و می‌گوید: بسیج باید بازوی همه جانبه ولایت و رهبری باشد، فرمانده امر کند و بسیجی اطاعت، رسالت بسیج آمادگی کامل است در برابر تهاجمات دشمن، همان‌گونه که خداوند فرموده است: «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه …» بسیجی باید در تمامی عرصه‌ها جهادگونه حاضر باشد که این جهاد می‌تواند در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره باشد.

خانم همتی زمانی که ویروس منحوس کرونا به این کشور پا گذاشت یک لحظه هم زمین ننشست و از هر تلاشی برای کمک به مردم دریغ نکرد، فرمانده بسیج پایگاه مسجد شهید بهشتی به همراه نیروهایش از همان روزهای ابتدایی تولید ماسک و بسته‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دادند تا کمک کننده به کادر درمانی باشد.

روایت‌هایی از لشکریان مخلص خدا

بسیج یک فرهنگ خدایی است

حضور در اردوهای محرومیت‌زدایی برای پاک کردن رنگ محرومیت از مناطق محروم شهر و روستاهای دور افتاده، بخش قابل توجهی از اقدامات جوانان بسیجی است، جوانانی که از خواب و استراحت خود می‌زنند تا کمک حال کشورشان باشد، عرشیا سروری از جمله همین جوان‌هاست که حضور در اردوهای جهادی از زمان دانشجویی‌اش کلید خورده اما آن قدر این حضور برایش شیرین بوده که بعد از پایان درسش هم هنوز به این کار مبادرت می‌ورزد.

سروری که کارشناسی ارشد برق دارد و در یک شرکت خصوصی مشغول به فعالیت است، می‌گوید: توانسته‌ام خانواده خودم را نیز با خودم در این اردوها همراه کنم که از این شیرین‌ترین خاطرات دوران حضورم در بسیج است، این جهادگربسیجی می‌افزاید: در جهاد انسان تمام انرژی خودش را وقف می‌کند، زمان و مکان معنا ندارد و علاوه بر این دستمزدی وجود ندارد چراکه معامله برای خدا است.

وی بابیان این‌که جهادگر از ائمه و اهل‌بیت، طلب عاقبت‌به‌خیری می‌کند، تأکید می‌کند: وقتی ائمه اطهار را زیارت می‌کنیم می‌گوئیم ما شهادت می‌دهیم که شما بهترین جهاد را عملیاتی کردید که نشان‌دهنده اهمیت این فریضه در اسلام است.

سروری با بیان اینکه بسیج هم یک فرهنگ خدایی است که در آن شور و نشاط آمادگی وجود دارد و همه متعهدین به یک‌جهت و آهنگ حرکت می‌کنند، ادامه می‌دهد: بسیجیان همواره در یک صف واحد هستند و هیچ‌گاه از مسیر حق و ولایت خارج نمی‌شوند.

این جوان بسیجی معتقد است روحیه جهادی زمانی که با فرهنگ بسیج آمیخته می‌شود یک پدیده‌ای عجیبی درست می‌شود که ثمره آن حفظ، توسعه و تداوم انقلاب است، او می‌گوید: بسیج مستضعفین که از سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به‌طور قانونی رسمیت پیدا کرد، با خون محمدی روشن‌ها، برونسی‌ها، کاوه‌ها، عاصمی‌ها، شوشتری‌ها، رضوی‌ها، سلیمانی‌ها و هزاران بسیجی دیگر در عرصه‌های علمی، سلامت، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جان گرفت و به ثمر نشست.

روایت‌هایی از لشکریان مخلص خدا

افتخار بسیجی بودن به هرکس داده نمی‌شود

مصطفی ترکیان هم یکی دیگر از بسیجی‌هایی است که معتقد است که افتخار بسیجی بودن به هر کس داده نمی‌شود او که چند سالی است به همراه دوستانش به فعالیت در حوزه استارتاپ‌ها مشغول هست، می‌گوید: بسیجی‌هایی که به فرمان حضرت امام (ر ه) در سال‌های اول انقلاب و دفاع مقدس برای دفاع از تهاجم نظامی صدامیان با شور و حرارت در کنار نیروهای مسلح و ارتش انقلابی پا به عرصه دفاع مقدس گذاشتند و خوش هم درخشیدند و طنین دل‌انگیز شاگردان مکتب خمینی (ره) که در مدرسه عشق، جهانیان را متوجه خود کرد باید سرلوحه همه دستگاه‌های دولتی و مردمی قرار بگیرند.

ترکیان با بیان اینکه به قول حاج‌حسین یکتا جنگ تمام نشده! امروز ما نه در جنگ سرد که در میدان جنگ نرم هستیم، می‌افزاید: باید حواسمان به دیدبان دکل بالای میدان نبرد باشد و چشممان به دهان او، چرا که او میدان و زمین دشمن را می‌بیند و می‌شناسد، رهبر انقلاب فرموده‌اند: من اگر رهبر نبودم حتماً رئیس فضای مجازی می‌شدم که این فرمایش اهمیت بالای فضای مجازی را نشان می‌دهد.

وی درباره فعالیت‌هایشان می‌گوید: از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری شناساندن هرچه بهتر شهدا به نسل جوان امروز است که اگر در فضای مجازی خوب کار شود، به قول ایشان جوانان دیگر به دنبال الگو گرفتن از شخصیت‌های پوشالی غربی نمی‌روند بلکه با انس با شهدا یک ارتباط معنوی عمیقی با آنها برقرار می‌کنند که راه را بر توطئه‌های جنگ نرم دشمن خواهد بست، از این رو به همراه دوستانم فعالیت‌هایمان را در این زمینه متمرکز کرده‌ایم تا از شیوه‌های جدید برای معرفی شهدا استفاده کنیم.

کد خبر 705860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.