آبان برای مردم اصفهان یادآور ایثار و شهادت است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همیشه آبان برای مردم اصفهان یادآور روز ایثار و شهادت است، گفت: مردم این شهر همیشه برای حفظ انقلاب اسلامی از جان و مال خود مایه گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی صبح امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در اختتامیه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی با بیان اینکه همیشه آبان برای مردم اصفهان یادآور روز ایثار و شهادت است، اظهار کرد: مردم اصفهان همیشه برای حفظ انقلاب اسلامی از جان و مال خود مایه گذاشته‌اند، از سویی در هفته بسیج قرار داریم و تفکر بسیجی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به خاطره‌ای در خصوص تفکر بسیجی رزمندگان دوران دفاع مقدس افزود: حسن باقری در دانشگاه جنگ، عالم را درس داد یا زمانی برای حسین خرازی جایزه گذاشتند و او مردانه فرمانده ارتش عراق را دعوت کرد که دوئل کنند، در ادامه این مسیر نیز امروزه در غزه می‌دانند ممکن است جان دو میلیون نفر در خطر باشد، اما ایستاده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: روزی که سیم خاردار نداشتیم ولی چند روز، قبل که رهبری از دانشگاه افسری بازدید می‌کنند نظرشان را که جویا می‌شوند در جواب می‌فرمایند عالی بود.

نادرالاصلی با بیان اینکه توصیه‌ام به شما جوانان این است که زیاد کتاب بخوانید، خاطرنشان کرد: یکی از این کتاب‌ها «آن ۲۳ نفر» است که در روزهای پایانی سال ۹۳ و آغازین سال ۹۴ با شیرینی این نوشته شیوا، جذاب و هنرمندانه شیرین‌کام شدم و لحظات را با این مردان کم‌سن و پرهمت گذراندم و بار دیگر کرمان را از دریچه این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته بودم، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که شهرداری مأموریت فرهنگی بر عهده خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و در این زمینه پیشگام است.

در بخشی دیگر از این نشست نیز علی باقری، مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان ضمن خوشامدگویی به مدعوین اظهار کرد: روز ۲۵ آبان اصفهان مایه افتخار کشور شده و همان روز لاله‌های گلگون بر دست مردم این شهر بدرقه شدند.

وی افزود: هم‌زمان با این روز، در هفته کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفتیم و بر این اساس امروز امروز از ۴۹ کتابی رونمایی می‌شود که تجربه روزهای جنگ بوده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه توانمندی و هنر مردم این شهر باعث شده است اصفهان را نصف‌جهان بنامند، خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری شهرداری منطقه ۸ و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

کد خبر 705858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.