برزیل - آرژانتین؛ سوپرکلاسیکوی شکست‌خورده‌ها

حساس‌ترین بازی هفته ششم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی، بامداد فردا بین برزیل و آرژانتین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکی از حساس‌ترین بازی‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از هفته ششم، بامداد فردا _چهارشنبه یکم آذر_ ساعت ۴:۰۰ صبح به وقت ایران، در منطقه آمریکای جنوبی برگزار می‌شود؛ جایی که برزیل و آرژانتین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

میزبان این جدال حساس‌، ورزشگاه ماراکانا واقع در شهر ریودوژانیروی برزیل است و قضاوت دیدار هم بر عهده پیرو مازا گومز از کشور شیلی خواهد بود.

دو تیم با شرایطی تقریباً مشابه، به مصاف یکدیگر می‌روند. سلسائو هفته گذشته در خاک کلمبیا با نتیجه دو بر یک مغلوب میزبان شد و آرژانتین هم در عین ناباوری در ورزشگاه لابومبونرا از اروگوئه شکست خورد.

شکست آلبی سلسته مقابل پسران مارچلو بیلسا چند نکته منفی داشت. آرژانتین که پس از تساوی با فرانسه در جریان ۹۰ دقیقه جام‌جهانی ۲۰۲۲، گلی دریافت نکرده بود، بالاخره دروازه خودش را باز شده دید.

این تیم بعد از ۲۵ بازی نباختن در مقدماتی‌های جام‌جهانی، بالاخره توسط اروگوئه در این تورنومنت‌ها شکست خورد، اروگوئه هم بعد از گذشت ۱۰ سال توانست بالاخره آرژانتین را شکست بدهد، همچنین موفق شد برای اولین بار از سال ۱۹۸۹ در خاک این کشور به پیروی برسد.

آلبی بعد از ۲۴ بازی نتوانست هیچ گلی به ثمر برساند و آخرین بار، این اتفاق در مقابل برزیل با تساوی بدون گل در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲‌، رخ داده بود.

البته شرایط برزیل هم جالب به نظر نمی‌رسد، آنها بعد از حذف از جام‌جهانی قطر، با اخراج تیته، فرناندو دینیز را به‌صورت موقت روی نیمکت مربیگری خود نشاندند، اما او هم عملکرد خوبی نداشته و مورد انتقاد قرار گرفته است.

دینیز با طلایی‌پوشان از پنج دیدار مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، موفق شده دو برد یک تساوی و دو باخت کسب کند و با ۷ امتیاز به رده پنجم جدول سقوط کرده است. البته آرژانتین با ۴ برد و یک شکست‌، ۱۲ امتیازی و صدرنشین است.

نکته امیدوارکننده برای برزیل این است که آنها هرگز مقدماتی جام‌جهانی که میزبان بوده‌اند، شکست نخورده‌اند. از ۶۴ دیدار برگزار شده، ۵۱ برد و ۱۳ تساوی برای سلسائو به‌دست آمده است.

کد خبر 705850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.