پیراهن لیونل مسی، گران‌ترین کالای ورزشی تاریخ

انتظار می‌رود شش پیراهن لئو مسی که او در جام‌جهانی قطر، پوشیده، در یک حراجی، بالاترین قیمت خریداری شود تا پیراهن او، گران‌ترین و ارزشمندترین کالای ورزشی تاریخ باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال گذشته به‌طور دقیق همین روزها بود که جام‌جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کشور قطر آغاز شد. تیم‌های بزرگ دنیای فوتبال گرد هم آمده بودند تا معتبرترین جام ملی فوتبال را تصاحب کنند.

یکی از تیم‌هایی شانس بالایی برای قهرمانی داشت، آرژانتین با رهبری لیونل‌مسی بود. آلبی سلسته اما، اولین بازی خودش را با نتیجه دو بر یک به عربستان سعودی واگذار کرد تا شک و تردیدها حتی نسبت به صعود مسی، بیشتر شود.

رفته رفته اما، اسکالونی تیم را جمع کرد و با درخشش ستاره‌هایش در پست‌های مختلف، موفق شد به فینال برسد، در نهایت با خواباندن مچ دیدیه دشام و تیم پرمهره فرانسه، بعد از ۳۶ سال فاتح جام‌جهانی شود.

لئو در این دوره، جام‌جهانی فوق‌العاده‌ای چه به لحاظ شخصی، و چه به لحاظ تیمی پشت سر گذاشت، او در همه آمارها، بهترین بود و فقط عنوان آقای گلی تورنمنت را به واسطه هتریک امباپه در فینال، به فوق ستاره فرانسوی واگذار کرد.

حالا یکی دیگر از مواردی که مسی در آن تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته، موضوع فروش پیراهن است. انتظار می‌رود کلکسیونی از شش پیراهن لیونل مسی در جام جهانی قطر، در حراج ساتبیز نیویورک بیش از ۸ میلیون پوند به فروش برسد و رکورد پیراهن مایکل جردن در بازی معروف «flu game» به عنوان گران‌ترین کالای ورزشی تاریخ را بشکند.

گران‌قیمت‌ترین پیراهن‌های فروخته‌شده فوتبالی در حراج‌، به شرح زیر است:

پیراهن «دست خدا» مارادونا در بازی انگلیس - آرژانتین، ۱۹۸۶ (۷.۱ میلیون پوند)

پیراهن پله در فینال جام جهانی ۱۹۷۰ مقابل ایتالیا (۱۵۷۷۵۰ پوند)

پیراهن سرجف هرست در فینال جام جهانی ۱۹۶۶ مقابل آلمان (۹۱۷۵۰ پوند)

کد خبر 705831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.