اولویت نمایشگاه‌های دانش‌بنیان «کارآفرینی» است

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: نگاه من به نمایشگاه‌های برگزار شده نگاه کارآفرینی است که افزایش تعداد نیروی متخصص برای شرکت‌های دانش بنیان را به دنبال دارد. این روند ایجاد پروژه‌های متعدد و چرخش فعالیت را در این شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

مهدی حمصیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم‌وفناوری استان مازندران مشغول فعالیت است، اظهار کرد: شرکتی که بنده در آن مشغول فعالیت هستم شامل پنج دپارتمان تخصصی فعال در زمینه‌های کشاورزی دامپروری، هوش‌مصنوعی، تجهیزات پزشکی و بیوتکنولوژی و محصولات متنوع در هر دپارتمان مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌بنیان افزود: نمایشگاه‌ها با ابتکار انجمن شرکت دانش‌بنیان و با همکاری ارگان‌های دولتی برگزار می‌شود که این‌چنین نمایشگاه‌ها معرفی صاحبان صنایع، افزایش اشتغال کسب و کار، همکاری شرکت‌ها در زمینه‌سازی پروژه‌های جدید برای این تیم‌های دانشی به همراه دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه می‌دهد: نگاه من به نمایشگاه‌های برگزار شده نگاه کارآفرینی است که افزایش تعداد نیروی متخصص برای شرکت‌های دانش بنیان را به دنبال دارد. این روند ایجاد پروژه‌های متعدد و چرخش فعالیت را در این شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

اولویت نمایشگاه‌های دانش‌بنیان «کارآفرینی» است

وی با اشاره اینکه به تازگی حمایت‌های خوبی از دانش‌بنیان‌ها صورت می‌پذیرد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به تقویت بنیه علمی و توسعه زیر ساخت محصولات اهتمام جدی داشته باشند تا تولید یک محصول در خور شأن سرزمین خود را که دارای قدرت شایستگی است، ارائه دهند.

حمصیان با بیان اینکه به عنوان تولید کننده باید از بازار محصول اطمینان داشته باشیم تا قدرت آغاز پروژه‌های جدید را کسب کنیم، تصریح می‌کند: یکی از محصولات این شرکت به نام «سامانه هوشمند تشخیص سرطان سینه» در قالب یک نرم افزار با بهره‌گیری از دانش هوش مصنوعی بوده و در کشور نمونه دیگری ندارد. این محصول را به کشورهایی مثل یونان، کنیا و هند نیز صادر کرده‌ایم و این نرم افزار یونیک را با دریافت گرنت از دانشگاه‌های مختلف فرآیند تولید را در این زمینه توسعه داده‌ایم.

وی اضافه می‌کند: اکثر محصولات این شرکت پروژه‌های بین المللی هستند که با سرمایه گذاری‌های مناسب توانسته‌ایم به خوبی در زمینه صادرات محصول پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: ارتباط خوبی با دانشگاه داریم و با کمک اکثر اساتید کشاورزی و دامپروری که در ادامه معرفی دانشجویان نخبه توسط آن‌ها را درپی داشت توانستیم ارتباط خوبی نیز بین صنعت و دانش برقرار کنیم. آغوش این شرکت به صورت مستمر روی جوانان خوش ایده و نخبه باز است.

کد خبر 705820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.